اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان:

مسئولان به سرعت خسارت وارده به شبکه برق سودجان را جبران کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان در سریع‌ترین زمان خسارت وارده به شبکه برق سودجان را جبران کنند.

مسئولان به سرعت خسارت وارده به شبکه برق سودجان را جبران کنند
چندی پیش مسئولان راه و ترابری استان اصفهان بدون اطلاع مسئولان استان چهارمحال و بختیاری در اقدامی قابل تامل پایه‌های دکل‌های‌ برق حوالی شهر سودجان از توابع شهرستان شهرکرد را تخریب کردند.
تخریب این دکل‌ها که برق مورد نیاز برای پمپاژ آب از رودخانه زاینده‎رود و آبیاری اراضی کشاورزی و باغات این منطقه را تامین می‎کرد، باعث تحیر و نگرانی مردم و مسئولان این استان شده است.
نورالله حیدری نماینده مردم اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اظهار تعجب از این اقدام مسئولان اصفهانی اظهار داشت: باتوجه به اقدام اخیر مسئولان راه و ترابری استان اصفهان مبنی بر ایجاد خسارت به پایه‌های دکل‌ برق واقع در مسیر شهر سودجان به‌منظور تأمین برق لازم برای پمپاژآب از رودخانه زاینده‎رود در راستای آبیاری اراضی کشاورزی و باغات منطقه، لازم است تا مسئولان اصفهان پاسخی شفاف مبنی بر این اقدام داشته باشند.
حیدری با بیان اینکه مردم استان چهارمحال و بختیاری مخالف با انتقال آب با شیوه‌ صحیح آن نیستند، تاکید کرد: از آنجه که مردم این استان رفتار و اعمال وزارت نیرو را در راستای انتقال آب مغایر قانون و اصول انسانی می‌دانند، خواستار استیضاح وزیر این وزارتخانه از نمانیدگان خود در خانه ملت هستند.
نماینده مردم اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شروط مردم این استان برای اجازه انتقال آب مازاد این استان، گفت: ورود مسئولان این استان در فرآیند مطالعات آب، رعایت حقابه آب مورد نیاز آینده این استان، پرداخت حق و حقوق کامل مردم، پرداخت حق تملک زمین‌های منطقه، و انتقال آب بدون حفر تونل از شروط چهارمحال و بختیاری برای انتقال آب است.
وی با اشاره به آغاز سفرهای استانی دوره چهارم ریاست جمهوری، گفت: در صورت قول مساعد رئیس جمهور مبنی بر مسدودسازی تونل گلاب یک و منتفی شدن تونل بهشت‌آباد برای همیشه، مردم این استان از رئیس محترم جمهور به گرمی و با شکوه هز چه تمام استقبال خواهند کرد.
حیدری با اشاره به عواقب خطرناک حفر تونل بهشت‌آباد گفت: تمام مسئولان فعلی، سابق و اسبق و نمایندگان چهارمحال و بختیاری هر کدام به توان خود به این موضوع وارد شده‌اند.
وی آب را مزیتی خاص برشمرد و افزود: اگر آب مفید و مزیتی خاص نبود، رئیس جمهور هم خود را به عنوان مدیر امور آب چهارمحال و بختیاری معرفی نمی‌کرد.
این نماینده مجلس بر ضرورت انتخاب روش جایگزین به‌جای احداث تونل به‌منظور انتقال آب بهشت‌آباد تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه حفر این تونل فاقد توجیه اقتصادی است، برهمین اساس انتخاب گزینه‌های دیگر به جز حفر تونل باید مورد توجه قرار بگیرد.
حیدری خاطرنشان کرد: با وجود اینکه وزارت نیرو در ابلاغیه اختصاص آب بر ضرورت انتخاب گزینه اصلح که حقوق استان‌ چهارمحال و بختیاری مدنظر قرار بگیرد تأکید بسیار داشته، اما همچنان حفر تونل از دستور کار خارج نشده است.
وی اذعان داشت: امیدواریم مسئولان این استان بتوانند از این فرصت طلایی استفاده کرده و با ارائه نظرات کارشناسی از هرگونه تصمیم و اقدام شتاب‌زده جلوگیری کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول