اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد:

افزایش 48 درصدی صادرات زنجان در سال‌ جاری

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان از افزایش 48 درصدی میزان صادرات استان زنجان در سال‌ جاری خبر داد.

افزایش 48 درصدی صادرات زنجان در سال‌ جاری
 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد در ششمین جلسه شورای اداری استان زنجان، با تبریک آغاز سال تحصیلی، اظهار داشت: در پایان سال تحصیلی ضروری است شاخص‌های دقیق، قابل قبول و قابل شمارش به عنوان حاصل تلاش و کارنامه درخشانی از فعالیت‌های دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و سطوح مختلف آموزشی و پرورشی ارائه شود.
وی گفت: همه چیز امروز، دیروز و آینده مدیون هشت سال دفاع مقدس است.
استاندار زنجان بیان داشت: « ما می‌توانیم» امروز جامعه در عرصه‌های مختلف حاصل توانایی در دوران دفاع مقدس است، که پس از دوران دفاع مقدس نیز در همه بخش‌های جامعه تحقق یافت.
وی با اشاره به تعهدات استان در بخش‌های مختلف، اضافه کرد: جمع تعهدات استان خدمت به مردم و در راستای توسعه استان است.
رئوفی‌نژاد ادامه داد: همدلی، همراهی، اتحاد و انسجام دستگاه‌های اجرایی استان است که باور جدی و انگیزه قوی در راستای توسعه استان وجود دارد در سایه همکاری منسجم به وجود آمده است.
وی یادآور شد: با توجه به حجم فعالیت‌های استان و حق و حقوق مردم باید گام‌های بلند تری در راستای توسعه استان برداشته شود.
استاندار زنجان یادآور شد: با توجه به حجم فعالیت‌های صورت گرفته در استان زنجان و شاخص گذاری‌ها صورت گرفته در عرصه‌های مختلف شاخص‌های مطلوبی به دست آمده که قابل تقدیر است.
وی با اشاره به موفقیت‌های به دست آمده در زمینه صادرات استان، بیان داشت: توسعه صادرات موجب توسعه تولید و توسعه تولید موجب افزایش اشتغال در جامعه می‌شود.
رئوفی‌نژاد افزایش 48 درصدی میزان صادرات استان را ناشی از توجه ویژه به این بخش دانست و گفت: هدف‌گذاری مطلوبی در این زمینه صورت گرفته و میزان تعهد این بخش در سال جاری  تحقق می‌یابد.
وی تعهد مسکن مهر استان را نیز مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: استان زنجان در این زمینه از استان‌های پیشرو کشور است که در سال‌ جاری با ساخت 25 هزار واحد مسکونی این میزان بیش از تعهد استان است.
استاندار زنجان تعهد اشتغال استان را 40 هزار و 400 نفر برشمرد و افزود: بخش عمده‌ای از این تعهد در قالب ارائه تسهیلات صورت می‌گیرد که در حال حاضر با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی 23 درصد تعهد اشتغال استان تحقق یافته و مابقی نیز تا پایان سال محقق می‌شود.
وی بر ضرورت ارائه ساز و کارهای جدید برای ایجاد تحقق استان خاطرنشان کرد: کار کارشناسی در این زمینه انجام شده و برنامه‌ریزی تا آخر سال ادامه دارد.
رئوفی‌نژاد، از تصویب 160 طرح و پروژه در زمینه عمران شهری در شهرها و شهرستان‌های مختلف استان در سال جاری خبر داد و افزود: 90 میلیارد تومان برای نهضت عمران شهری استان زنجان در نظر گرفته شده که  در طول تاریخ پس از انقلاب اسلامی چنین پروژه‌هایی در استان اجرایی نشده است.
وی با اشاره به اینکه 50 درصد تعهدات اجرای پروژه‌ها از سوی شهرداری‌ها و 50 درصد مابقی از سوی استان تامین می‌شود، ادامه داد: کمک‌های ویژه‌ای برای برخی شهرداری‌ها که قادر به تامین 50 درصد سهم خود در این حوزه نیستند صورت می‌گیرد.
استاندار زنجان توجه به مصوبات سه دوره هئیت دولت به استان زنجان را از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های سال جاری استان برشمرد و گفت: به ترتیب 98، 78 و 24 درصد مصوبات دوره‌های نخست تا سوم سفر هئیت دولت به استان زنجان تحقق یافته و پیگیری مابقی مصوبات در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار دارد.
وی از آمادگی استان برای حضور هئیت دولت در دور چهارم سفرهای استانی خبر داد و بیان داشت: باید برنامه‌ریزی لازم  با توجه به اینکه سفر چهارم رئیس جمهور به استان‌ها با برنامه‌ریزی‌های لازم و سرکشی به نقاط مختلف استان است ضروری است از این فرصت طلایی در راستای توسعه استان استفاده شود.
رئوفی‌نژاد، آمادگی استان را برای حضور رئیس قوه قضاییه در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در زنجان را در راستای تمهیدات اندیشیده شده اعلام کرد و افزود: باید از فرصت حضور آیت‌الله لاریجانی برای توجه به بخش‌های مختلف قضایی استفاده شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دوران دفاع مقدس دوران بسیار ارزشمندی از تاریخ کشور است، افزود: همه پیشرفت‌های جامعه مدیون هشت سال دوران دفاع مقدس است و همه آرامش و امنیت ملت و کشور در سایه اقتدار کشور در این دوران به دست آمده است.
استاندار زنجان فضای وحدت، ماهیت و هویت و شناسنامه کشور دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: دوام، استقرار و استحکام کشور به هفته دفاع مقدس برمی‌گردد.
وی ادامه داد: اگر دوران دفاع مقدس و دفاع جانانه مردم در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی نبود  نام و نشانی از مملکت ایران اسلامی باقی نمی‌ماند، چرا که خواستار در هم پیچیدن طومار انقلاب و اسلام بودند.
رئوفی‌نژاد مقاومت مردم ایران را در هشت سال دوران دفاع مقدس یادآورش و بیان داشت:  فرهنگ مقاومت و صدور این فرهنگ به مردم منطقه و آغاز خیزش‌های اسلامی به برکت این دوران عنوان کرد.
وی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه هشت سال دوران دفاع مقدس این دوران را با افتخار پشت سر گذاشته و پیروزمندانه از این مرحله بیرون آمد.
استاندار زنجان با بیان اینکه اهدای 230 هزار شهید و 400 هزار جانباز از افتخارات دوران دفاع مقدس است، یادآورشد: کشور و ملت با همه اتحاد خود از جان و مال خود دریغ نکرده و وظیفه خود را به خوبی انجام دادند.
وی گفت: هر نسلی وظیفه دارد ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس را به خوبی به نسل جوان انتقال داده شده و در حد بضاعت خود این گنجینه عظیم معنوی را به نسل‌های آینده انتقال دهد.
رئوفی‌نژاد دوران دفاع مقدس را نماد وحدت، مردم‌گرایی، اسلام‌گرایی و ایثار و فداکاری با محوریت ولایت فقیه عنوان کرد و افزود:  دوران دفاع مقدس گنجینه عظیمی از انقلاب است که باید گرامی داشته شود.
وی بر ضرورت گرامیداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: باید از افراد تاثیر‌گذار در هشت سال دوران دفاع مقدس تقدیر شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه باید از ظرفیت آغاز سال تحصیلی در مدارس و مراکز فرهنگی. علمی و دانشگاهی استفاده شود، بیان داشت: ظرفیت‌های دوران دفاع مقدس به قدری زیاد است که باید از این ظرفیت به هر طریق ممکن به عنوان وظیفه و تکلیف الهی استفاده شود.
وی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان زنجانی در هشت سال دوران دفاع مقدس افزود: رزمندگان زنجانی در یگان و لشکرهای مختلف حضور داشتند.
وی تودیع و معارفه معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان را به دلیل بازنشستگی اباصلت سیاح عنوان کرد و گفت: فیروز احمدی از نیروهای ارزشی کشور است که مسئولیت جدید را پذیرفته‌اند.
انتهای پیام/ ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول