اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

مدیریت اصفهان درصدد تثبیت بیابان است

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان با بیان اینکه تداوم خشکسالی شرایط وخیمی را در آینده برای استان ایجاد می‌کند، گفت: مدیریت استان درصدد تثبیت بیابان است.

مدیریت اصفهان درصدد تثبیت بیابان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی در ستاد کنترل بیماری سالک استان اصفهان با بیان اینکه در سال 89، 150 میلیون تومان اعتبار برای کنترل بیماری سالک از سوی استانداری به دانشگاه علوم پزشکی داده شده است، اظهار داشت: امسال 70درصد از بروز بیماری سالک در استان اصفهان کاسته شده است که باید از تلاش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، فرمانداری استان و شهرستان‌های اصفهان و دیگر مسئولان مربوطه قدردانی شود.
وی افزود: در سال جاری نیز برای کنترل بیماری سالک اعتباراتی در نظر گرفته شده است.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تغییر اقلیم، خشکسالی و کمبود آب عامل موثر شیوع بیماری سالک است که مربوط به این استان نمی‌شود، تصریح کرد: تداوم خشکسالی شرایط وخیمی را در آینده برای استان ایجاد می‌کند و در آینده سبب کوچ مردم از سمت شرق به غرب کشور می‌شود.
وی اضافه کرد: مدیریت استان درصدد تثبیت بیابان است و در این راستا اعتباراتی به اداره کل منابع طبیعی استان  تخصیص داده است.
ذاکر اصفهانی با بیان اینکه شهرداری اصفهان نخاله‌های ساختمانی در شرق اصفهان و در میدان پایگاه شهید کشوری را جمع آوری می‌کند، ادامه داد: به بهانه احداث سالن اجلاس می‌توان شاهد توسعه استان در بخش‌های مختلف و فعالیت‌های چشمگیر  شهرداری در این راستا بود.
وی افزود: البته جابه‌جایی خاک نیز می‌توان سبب انتقال مخزن بیماری سالک به نقاط دیگر شود بنابراین شهرداری باید اقداماتی از این دست را با همکاری علوم پزشکی انجام دهد.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه مردم باید از روش انتقال بیماری سالک و نیز راه‌های مقابله و پیشگیری از ابتلا و نیز نحوه درمان را اطلاع پیدا کنند، بیان کرد: باید فیلمی از این موضوع تهیه و در میان دانش‌آموزان در مدارس، مساجد و محافل عمومی توزیع شود.
وی گفت: در استان اصفهان حدود 5 میلیون نفر زندگی می‌کنند اما با بهره‌گیری از مدیران لایق است که در این و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای کنترل بیماری سالک و نیز به کار گرفتن تلاش، تدابیر لازم و با داشتن علوم به روز می‌توان با این بیماری مقابله کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول