اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی آستارا خبر داد:

دستگیری عاملان قطع 52 اصله درخت در آستارا

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از دستگیری عاملان قطع 52 اصله درخت از گونه‌های مختلف در این شهرستان خبر داد.

دستگیری عاملان قطع 52 اصله درخت در آستارا
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سهیل توکلی عصر امروز در جلسه منابع طبیعی این شهرستان با اشاره به دستگیری متخلفان به دلیل قطع غیرقانونی درختان در این شهرستان اظهار داشت: اواخر هفته گذشته گزارشی مبنی بر قطع درختان در منطقه «دمیر اوغلی‌کشی» از توابع روستای صیادلر بخش مرکزی این شهرستان رسید که بلافاصله ماموران حفاظتی این یگان به محل مورد نظر اعزام و پس از بررسی و مشاهده لازم قطع 52 اصله از درختان این منطقه را تایید کردند.
توکلی با بیان اینکه هیچ‌گونه مجوزی برای قطع درختان این منطقه از طرف دستگاه‌های ذی‌ربط داده نشده است، افزود: پس از تایید کارشناسان منابع طبیعی این شهرستان از پیمانکار حفاظتی این منطقه خواستار شناسایی حداکثر ظرف 48 ساعت شدیم که پس از بررسی متخلفان شناسایی، دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
وی درباره نوع درختان قطع شده در این منطقه خاطرنشان کرد: درختان قطع شده در این منطقه از نوع توسکا، ممرز و لرگ بود که هفته گذشته توسط متخلفان قطع شد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا عمر درختان قطع شده را از 10 تا 25 سال ذکر کرد و بیان داشت: به احتمال زیاد این درختان توسط اره موتوری از نوع بنزینی قطع شده‌اند.
وی، قطع بی‌رحمانه 52 اصله از درختان این منطقه را واقعه‌ای ناگوار و تلخ خواند و تصریح کرد: موضوع قطع درختان جنگلی از جمله معضلات و مشکلات در مناطق مختلف استان است که ماموران یگان حفاظتی در زمینه برخورد با عاملان و متخلفان قطع غیرقانونی درختان به شدت برخورد می‌کنند و با کسی تعارف ندارند.
به گزارش فارس، عرصه‌های جنگلی شمال ایران به عنوان کهن‌ترین جنگل‌های شمال به‌شمار می‌روند که تاکنون بیش از 80 گونه درختی شامل پهن برگ، چهارگونه سوزنی برگ و 50 گونه درختچه‌ای در این عرصه‌ها شناسایی شده است.
آستارا یکی از شهرستان‌های گیلان است که در 189 کیلومتری شمال باختری شهر رشت و در مسیر راه اصلی رشت‌–‌اردبیل در منطقه جلگه‌ای ساحلی دریای مازندران واقع است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول