اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌منظور مبارزه با آفت کرم سیب؛

درختان سیب کوهرنگ کارتن پیچی شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ از کارتن پیچی تنه درختان سیب این شهرستان در راستای مبارزه با آفت کرم سیب خبر داد.

درختان سیب کوهرنگ کارتن پیچی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مرتضی مرادی ظهر امروز در بازدید از باغات سیب این شهرستان اظهار داشت: در راستای مبارزه با نسل زمستان گذران آفت کرم سیب در سطح 20 هکتار از باغات سیب شهرستان عملیات کارتن پیچی تنه درختان صورت گرفت.
وی با بیان اینکه این طرح با همکاری نیروهای بسیج سازندگی صورت گرفته است، گفت: تولید محصولات سالم و ارگانیک، کاهش استفاده از سموم شیمیایی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
مرادی با بیان اینکه کرم سیب یکی از آفات مهم و کلیدی درختان سیب در باغات است، گفت: لاروهای کرم سیب از میوه سیب تغذیه کرده و در مراحل بعدی تبدیل به شفیره می‌شوند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ گفت: با نصب مقواهای مواج در دور تنه درخت، شفیره‌ها در این محل جمع‌آوری و به دام می‌افتند که با سوزاندن آنها چرخه زندگی این آفت مختل و به روش غیر شیمیایی با این آفت مبارزه صورت می‌گیرد.
وی در ادامه با تأکید بر ضرورت ارتقای آگاهی کشاورزان و باغداران با اصول کشت صحیح و راه‌های مبارزه با آفات، خاطرنشان کرد: کشاورز و باغدار باید به این موضوع باور و اعتقاد داشته باشد که با موجودات زنده سر و کار و با آنها کار می‌کند و همکاری و رابطه تنگاتنگ با هم دارند که در این محیط با چهار عامل با فاکتور آب، هوا، خاک درگیر بوده و هست.
مرادی اضافه کرد: در کشاورزی با توجه به عوامل یاد شده هر لحظه امکان دارد که تک‌تک عوامل دچار تغییرات شده و چرخه تولید تمام محصولات را تحت تأثیر قرار دهد.
وی ادامه داد: کشاورز باید برای برخورد و ایجاد تغییرات و ناملایمات طبیعی تک تک عوامل بتواند از بهترین روش‌ها استفاده کند که کمترین اثر سوء و عوارض جانبی به محیط کار خود داشته باشد که برای حرکت در این مسیر نیاز به شناخت آن عوامل و آفات و بیماری‌ها، تک تک فاکتورهای یاد شده را دارد.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول