اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دفاع مقدس گشایش یافت؛

نمایشگاه کتاب فرهنگ مقاومت در رودبار

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار از برپایی نمایشگاه کتاب فرهنگ مقاومت همزمان با هفته دفاع مقدس در بخش خورگام رودبار خبر داد.

نمایشگاه کتاب فرهنگ مقاومت در رودبار
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، غلامرضا دولتی عصر امروز در مراسم افتتاح  نمایشگاه کتاب در خورگام این شهرستان اظهار داشت: این نمایشگاه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار و با همکاری کانون بسیج هنرمندان و سپاه پاسداران و حوزه‌های مقاومت بسیج دایر شده است.
دولتی با بیان اینکه برپایی این دوره از نمایشگاه‌ها تا هفته بسیج ادامه دارد، گفت: این نمایشگاه در هفته دفاع مقدس افتتاح و تا هفته بسیج در چهار نقطه از شهرستان برگزار می‌شود.
وی بخش عمارلو، شهر منجیل و رستم‌آباد را از نقاط برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و اذعان داشت: این نمایشگاه در هر نقطه به مدت 15 روز دایر است.
به گفته این مسئول، در نمایشگاه مذکور بیش از یک‌هزار جلد عنوان کتاب با موضوعات مختلف با تخفیف 20 درصد به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.
وی ساعت بازدید نمایشگاه را در دو نوبت صبح و عصر عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 9 تا 12 صبح و 13 تا 19 عصر از نمایشگاه بازدید به عمل آورند.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار در ادامه انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده باید از دو بعد اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: اگر به عنوان یک ایرانی علاقه‌مند به این مرز و بوم، به دفاع مقدس نگاه کنیم می‌بینیم که در 200 سال گذشته جنگ هشت ساله دفاع مقدس تنها جنگی بود به کشور تحمیل شده که حتی یک وجب از خاک کشور به دشت دشمن نیفتاده است.
دولتی، دفاع همه جانبه را از ویژگی‌های بارز هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: در جنگ هشت ساله، کشور ایران در مقابل دو ابر قدرت جهان که از کشور عراق حمایت می‌کردند، ایستادگی کرد.
وی اضافه کرد: اگر حتی صرفا ملی‌گرا باشیم باید ارزش‌های دفاع مقدس را پاس بداریم و شهدا را به عنوان قهرمانان ملی به نسل جدید معرفی کنیم.
این مسئول، دفاع از مرز های آبی و خاکی کشور را یکی دیگر از ویژگی‌های دفاع مقدس عنوان کرد و اذعان داشت: در جنگ هشت ساله حتی ذره‌ای از خاک میهن اسلامی از کشور جدا نشد.
وی دفاع مقدس را تجلی ارزش‌های ناب اسلامی دانست و گفت: دفاع مقدس پیوندی بین عرفان، شهادت و جهاد ایجاد کرد.
دولتی خاطرنشان کرد: این پیوند سبب می‌شد تا جوان 20ساله پس از حضور در جبهه راهی را طی کند که یک عارف و پیر سالک به آن غبطه می‌خورد.
وی پیوند ایثار و شهادت را یکی دیگر از ویژگیهای دفاع مقدس عنوان نمود و ادامه داد: پیوند با ایثار و شهادت سبب می شد تا رزمندگان برای دفاع از ارزشها، جان و سرمایه خود را در طبق اخلاص بگذارند.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار افزود: دفاع مقدس استمرار دارد این دیدگاه و نگاه باید به نسل جوان امروز منتقل شود.
به گفته وی اگر تجلی دفاع مقدس به نسل جوان جامعه انتقال داده شود، کشور در مقابل تمام تهدیدات دشمن بیمه می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول