اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

ایجاد بانک اطلاعات زنان سرپرست خانوار ضروری است

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعات زنان سرپرست خانوار استان مرکزی ظرف یک ماه آینده تاکید کرد.

ایجاد بانک اطلاعات زنان سرپرست خانوار ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی علی‌اکبر شعبانی‌فرد در کارگروه بانوان استان مرکزی گفت: باید با ایجاد بانک اطلاعات زنان سرپرست خانوار در استان مرکزی نسبت به برنامه‌ریزی در راستای حل مشکلات این قشر تلاش کرد.
وی تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار به عنوان قشر آسیب‌پذیر در جامعه نیازمند کمک و مساعدت بخش دولتی است، این در حالی است که نبود اطلاعات کافی در این خصوص برنامه‌ریزی کلان در این حوزه را با چالش روبه‌رو می‌کند.
استاندار مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار استان مرکزی بیان داشت: بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار طبق ماده 39 قانون برنامه پنجم توسعه از الزامات قانونی دولت بوده و منابع مالی آن مشخص است که باید هر چه سریع‌تر در استان اجرایی شود.
شعبانی‌فرد اظهار داشت: تشکل‌های مردم نهاد استان باید اجرای این قانون را از سوی دستگاه‌های متولی اعم از کمیته امداد و بهزیستی بررسی و پیگیری کنند.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه استان مرکزی در کشور و حضور 4 درصد جمعیت کشور در این استان بیان داشت: افزایش سهم بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر استان مرکزی بوده که باید با تعریف استراتژی مشخص از سوی جامعه مدیریتی استان تعریف و به مسئولان کشور ارائه شود.
استاندار مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ضرورت راه‌اندازی پارک مادر در مرکز استان مرکزی گفت: ایجاد این پارک در راستای بهره‌مندی جامعه زنان شهر اراک از فضایی سالم و شاداب از ضروریات است.
شعبانی‌فرد گفت: شهردار اراک باید با رضایت به حداقل‌ها بستر راه اندازی هر چه سریع‌تر این پارک را در مرکز استان فراهم کند.
گفتنی است راه‌اندازی کانون تربیتی زنان، تشکیل بانک اطلاعات زنان سرپرست خانوار، تعیین تکلیف بیمه زنان سرپرست خانوار، بیمه زنان روستایی، ایجاد مرکز ترک اعتیاد اجباری زنان و دیگری مشکلات دختران دانش‌آموز مقطع دبیرستان در روستاها از مصوبات این کارگروه بود.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول