اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ارومیه:

آبروی شهرداری آبروی یک شهر است

خبرگزاری فارس: شهردار ارومیه گفت: آبروی شهرداری آبروی یک شهر است و نباید آبروی شهر را به دست افرادی که تخلف می‌کنند بسپاریم.

آبروی شهرداری آبروی یک شهر است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علیرضا عصمت‌پرست ظهر امروز در همایش هیئت چهار نفره استان که با حضور شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهر و روسای دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان که در سالن جلسات نظام مهندسی آذربایجان غربی تشکیل شد، ‌اظهار داشت: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بحث جدیدی در زمینه ساخت‌وساز مطرح شد که در حال حاضر از نتایج آن برای تولید بهتر بهره می‌برند.
وی تصریح کرد: باید نظام مهندسی به صورت جدی وارد عمل شود و گواهی تولیدات مصالح ساختمانی را براساس استانداردها پیگیری کند تا در این زمینه رویه مناسبی ایجاد شود و فرصت مناسبی برای جامعه و شهر در حوزه ساخت‌وساز باشد.
این مسئول افزود: فضا را به سوی سیستمی ببریم که در نظام مهندسی به صورت جدی وارد عمل شویم.
عصمت‌پرست ماده 100 را ماخذ قانونی عنوان کرد و گفت: در حوزه شهرداری، شهرسازی و نظام مهندسی تخلفاتی داریم اما باید به راهکارها توجه شود که در این راستا باید کارگروه یا کمیته‌ای تشکیل و از این طریق وارد عمل شد.
وی با بیان اینکه در این زمینه نوع نگاه از ورود تا خروج نیاز به آموزش و تدوین برنامه دارد، اظهار داشت: در این صورت خواهیم دید حرکت‌های بی‌بدیل در این حوزه انجام می‌شود.
شهردار ارومیه با ارائه پیشنهادهایی برای بهبود این وضعیت، تصریح کرد: هزینه پیشگیری از تخلفات در ساخت‌وساز را بین نظام مهندسی و شهرداری به نسبت اثرگذاری باید تقسیم کرد.
عصمت‌پرست ادامه داد: ما متولی جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز نیستیم و اگر با این پیشنهاد موافقت نمی‌شود جاضریم قسمت پیشگیری شهرداری را به نظام مهندسی واگذار کنیم.
وی با بیان اینکه آبروی شهرداری آبروی یک شهر است، افزود: ابروی شهرداری را در اختیار افراد متخلف دارای مجوز داده‌ایم که آبروی استان و شهر را می‌برند و باید برخورد قانونی با آنها باید انجام گیرد.
انتهای پپام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول