اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ثبت چند اختراع؛

دانش‌آموز ساوه‌ای به المپیاد جهانی اختراعات راه یافت

خبرگزاری فارس: مدیرآموزش و پرورش شهرستان ساوه از راه‌یابی یکی از دانش‌آموزان مخترع این شهرستان به المپیاد جهانی اختراعات خبر داد.

دانش‌آموز ساوه‌ای به المپیاد جهانی اختراعات راه یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، عبدالله سالمی اظهار داشت: میلاد ویسمه‌ای دانش‌آموز رشته تجربی دبیرستان موسی بن جعفر(ع) ساوه با ثبت چند اختراع از سوی فدراسیون جهانی مخترعین به مسابقات المپیاد جهانی اختراعات (IFIA) دعوت شد.
وی افزود: این دور از رقابت‌ها 30 آبان ماه امسال با شرکت مخترعان طرح‌های برتر سراسر جهان در کشور کویت برگزار می‌شود.
مدیرآموزش و پرورش شهرستان ساوه از طراحی و ساخت دستگاه آب شیرین‌کن گلخانه‌ای برای نخستین بار در جهان توسط این دانش‌آموز خبر داد و تصریح کرد: این طرح به شماره 701134 در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است.
سالمی اظهار داشت: این دستگاه در دو نوع خانگی و صنعتی کاربرد دارد و روزانه قابلیت تصفیه آب شور به شیرین در بخش خانگی میزان هشت لیتر و صنعتی به ترتیب به میزان بیش از 3 هزار لیتر را دارد.
وی استفاده از انرژی خورشیدی، استفاده مجدد از املاح و نمک‌های جمع‌آوری شده در زمینه‌های مختلف، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و قابلیت نصب در مناطق مختلف آب و هوایی را از ویژگی‌های برجسته این دستگاه در مقایسه با مدل‌های دیگر عنوان کرد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول