اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ادبیات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد:

عدم اطلاع‌رسانی بزرگترین کمبود عرصه دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: معاون ادبیات و انتشارات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: عدم اطلاع‌رسانی بزرگترین کاستی عرصه دفاع مقدس است.

عدم اطلاع‌رسانی بزرگترین کمبود عرصه دفاع مقدس
سردار علی ناظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در آستانه برگزاری دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس اظهار داشت: نویسنده و ناشر آن سودی را که باید در پرداختن به آثار دفاع مقدس ندارد و برای همین نمی‏تواند در این حوزه سرمایه‏گذاری آنچنانی کند. ناشر و نویسنده نیاز به حمایت دارد تا بدون دغدغه مالی اثری با کیفیت تولید کند. وقتی که کیفیت خوب باشد قطعا فطرت خوب مردم هم از آن استقبال می‏کند.
وی با تاکید بر اینکه روی مردم هم باید کار شود افزود: غیر از تبلیغات کارهای جنبی دیگری هم باید ساماندهی شوند، به طور مثال اصل کتاب و کتابخوانی کودکان و نوجوانان در خانواده ها باید مورد توجه قرار بگیرد تا این مهم هم در وقت و هم در خرید خانواده‏ها نهادینه شود. ما نیاز به الگوی دیگری در برخورد با کتاب داریم. در این‌ صورت وقتی که کالا خوب باشد، اطلاع‏رسانی هم انجام شده باشد به طور قطع آثار چاپی دفاع مقدس هم دیده می‏شوند.
مدیر انتشارات فاتحان در ادامه تصریح کرد: صحبت از حمایت‏های فراوان از ناشران کتب دفاع مقدس می‏شود، این یک باور عمومی است اما واقعا اینطور نیست. نه اینکه بگویم نیست بلکه می‏گویم در این راستا باید حرکت کنیم که اوضاع مطابق چنین باوری باشد.مسئولان مربوط به این حوزه باید جلسات و بحث‏هایی را برقرار کنند که این باور عملیاتی بشود. وی اظهار داشت: واقعیت این است که حمایت‏ها خیلی کم است و شاید به‏طور روشن بشود گفت که حمایتی نیست و البت این به آن معنا نیست کهدر بحران هستیم، هم نویسنده، هم ناشر و هم دولت دارند تلاش خودشان را می‏کنند اما در اندازه‏ای که باید باشد نیست.
ناظری ادامه داد: با کدام تعریف به دفاع‏مقدس بسیار پرداخته‏ایم وقتی می‏گوییم که همه دستاوردهای ما اعم از علمی، اقتصادی، دفاعی و ... از دفاع‏مقدس گرفته شده پس باید در فرهنگ معارف دفاع‏مقدس بیش از این‏ها کار کنیم. من با چنین تعریفی می‏گویم که خیلی ضعیف عمل کرده‏ایم و گرنه از جانب خیلی‏ها شاید سوالی مثل این‏که چرا این‏همه در موضوع جنگ دمیده می‏شود، موجه باشد. 
معاون ادبیات و انتشارات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه افزود: پاسخ اینجاست که درست است جنگ خرابی داشته اما برای ما فقط نابودی نبوده و خیلی چیز‏های خوب هم داشته است.
 وی تاکید کرد: اول اینکه مقوله ای به نام جنگ را به دفاعی مقدس تبدیل کردیم و دوم اینکه از خروجی آن اتفاقات مثبتی نصیبمان شد. به چنین روحیه ای الان دوباره نیاز داریم تا هم با دشمنانمان مقابله کنیم و هم اینکه به نسل‌های بعدی انتقالش بدهیم، حیف است که از این‏همه دستاورد فقط یک نسل استفاده کند و نسل‏های بعدی بی‏نصیب بمانند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول