اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس مطرح شد:

فروش کتاب‌های دفاع مقدس با چالش روبه‌رو است

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه فرهنگی پیروان ولایت گفت: در چند سال اخیر کتاب‌های در خور شانی در حوزه دفاع مقدس تولید کرده‌ایم اما هنوز کتاب‌های دفاع مقدس ویترین شایسته خود را ندارند زیرا شخص یا سازمان خاصی متولی و بانی این امر نیست.

فروش کتاب‌های دفاع مقدس با چالش روبه‌رو است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد پیوندی در آستانه برگزاری دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بحث دفاع مقدس کتاب‌های ما هنوز به کتابخانه‌ها نرسیده‌اند و متاسفانه نشر کتاب‌ها و توزیع آن بیشتر در زمینه اهدا بوده و ما در زمینه فروش‌کتاب‌های دفاع مقدس هنوز هم با چالش جدی مواجه هستیم و این موارد نیاز ما را به مدیریت واحد در این بحث و ساماندهی نشر کتاب‌های دفاع مقدس اثبات می‌کند.  
مدیر موسسه فرهنگی پیروان ولایت با اشاره به اینکه نشر آثار در حوزه دفاع مقدس نیاز به ساماندهی دارد اظهار داشت: این به عهده ارگان‌های ذی‌ربط مانند بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار،کنگره سرداران شهید، فرهنگ و ارشاد و حتی شهرداری است که در این حوزه از موازی‌کاری‌ها بپرهیزند و هر نهاد برای خود عملکرد جداگانه‌ای را در این زمینه نداشته باشد
پیوندی همچنین وضعیت اطلاع‌رسانی اولین نمایشگاه ملی دفاع مقدس در اصفحان را مطلوب ندانست.
وی اظهار داشت:بسیاری از انتشاراتی‌های مشهد به دلیل ضعف در اطلاع‌رسانی در این نمایشگاه حاضر نشدند و از این بابت نیز گلایه داشتند. شاید اگر این اطلاع‌رسانی با شیوه‌ای قوی‌تر انجام می‌شد استقبال بهتری هم از نخستین نمایشگاه بود که امید است این مشکل در دومین نمایشگاه حل شده باشد.
وی در خصوص راهکار‌هایی در مورد ارتقای کیفی و کمی برگزاری نمایشگاه‌های دفاع مقدس یادآور شد: این دست نمایشگاه‌ها باید این ظرفیت را داشته باشد که بتواند عامه مردم را درگیر کند. برگزاری نمایشی برای به تصویر کشیدن اتفاقات آن سال‌ها می‌تواند پیش‌زمینه خوبی باشد به خصوص برای جوانانی که تشنه دانستن از دفاع مقدس و خاطرات آن دوران به نمایشگاه می‌آیند.
مدیر موسسه فرهنگی پیروان ولایت با انتقاد از وضعیت نظرسنجی‌های بلاتکلیف در نمایشگاه‌ها خاطر نشان کرد: می‌توان برای ارتقای این کودک نوپا که هنوز سال دوم تولدش در نمایشگاه‌ به صورت تخصصی را می‌گذراند از روش نظر سنجی پویا استفاده کرد یعنی مردم بیایند نظر دهند در مورد چیدمان، تنوع کتاب‌ها، نحوه فعالیت غرفه‌ها، تصاویری که در غرفه‌ها استفاده می‌شود و هر چیزی که می‌شود در مور بهتر اجرا شدن آن مردم را نیز دخیل کرد.
وی با تاکید بر اینکه صرف نظر‌سنجی نمی‌تواند کمک رسان باشد ادامه داد: البته این تنها اول راه است پس از نظر سنجی باید خواسته‌های مردم را به کسانی که  در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و از ناشران هستند ارجا داد تا برای نمایشگاه‌های بعدی نقیصه‌هایی که در هر زمینه‌ای وجود دارد مرتفع شود.
این فعال در عرصه ترویج فرهنگ دفاع مقدس با اشاره به اینکه گام‌های خوبی در زمینه نشر و چاپ کتاب به خصوص در سال‌های اخیر برداشته شده است.
وی یادآور شد: به گفته مقام معظم رهبری تا ایده‌آل در این عرصه خیلی فاصله داریم. گاه می‌بینیم که ارشاد برای خرید کتاب‌های دیگر میلیاردی هزینه می‌کند اما وقتی نوبت به کتاب‌های دفاع مقدس می‌رسد بودجه‌ای در کار نیست.
وی با اشاره به تالیفات این موسسه در زمینه دفاع‌مقدس با اشاره به تالیف دفتر خاطراتی با نام راهیان نور و با محتوای خاطرات سرداران در راهیان نور گفت: با توجه به خلاهایی که کتاب‌های دفاع‌مقدس در حیطه کار برای کودکان دارند، این موسسه بیشترین تمرکز خود را بر تولید کتاب کودک در این مقوله گذاشته است. 4 عنوان کتاب در این زمینه چاپ شده است و 6 عنوان هم آماده چاپ است. 
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول