اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس خواستار شد:

تعویض شبکه‌های فرسوده انتقال آب فردوس

خبرگزاری فارس: فرماندار فردوس خواستار تعویض شبکه‌های فرسوده توزیع و خطوط انتقال آب شد.

تعویض شبکه‌های فرسوده انتقال آب فردوس
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، عباس اقبال صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های تامین آب شرب روستای گستج و مجتمع مهوید حیاتی‌ترین نیاز بشر را نیاز به آب دانست و اظهار داشت: امروز بیش از 80 درصد روستاها از نعمت آب بهداشتی بهره‌مند هستند.
وی افزود: با توجه به پایین آمدن سطح آب باید با مصرف بهینه و صرفه‌جویی از هدر رفت آب تا حد امکان جلوگیری کرد.
اقبال تصریح کرد: مسئولان مربوطه با همکاری در راستای فرهنگ‌سازی در ارتباط با مصرف صحیح آب اقدامات لازم را انجام و با متخلفین و اسراف‌کنندگان برخورد کنند.
فرماندار فردوس یادآور شد: در حال حاضر 70 درصد آب فضای سبز فردوس و اسلامیه از آب شرب جداسازی شده و این اقدام موثر باید در ارتباط با صرفه‌جویی آب در روستاها نیز انجام شود.
وی از فردوس به عنوان یکی از شهرهای با تنش آبی در کشور یاد کرد و گفت: با توجه به قدمت بالای شهرستان و فرسوده بودن شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال، 50 درصد آب فردوس در این زمینه به هدر می‌رود.
اقبال افزود: باید از محل اعتبارات ملی و استانی نسبت به تعویض شبکه‌های فرسوده اقدام کرد چرا که پس از بیرجند، کمترین بهره‌وری در زمینه آب، مربوط به شهرستان فردوس است.
فرماندار فردوس تصریح کرد: بعد از انقلاب در همه ادوار به ویژه در دولت‌های نهم و دهم توجه خاصی به آب روستایی شده و در شهرستان فردوس نیز سال گذشته و سال جاری اعتبار قابل توجهی برای این بخش در نظر گرفته شده است.
وی از آبفار روستایی به عنوان یکی از ارگان‌های خدمتگزار یاد کرد و یادآور شد: این سازمان با تلاش صادقانه در راستای خدمت‌رسانی به روستائیان گام‌های موثری برداشته است به طوری که علیرغم خشکسالی‌های اخیر، هیچگونه قطعی آب در فردوس نداشته‌ایم.
در این مراسم که با حضور مدیرکل آبفای روستایی استان خراسان جنوبی برگزار شد، سیستم تامین آب شرب روستای گستج و روستای مهوید مورد بهره برداری قرار گرفت.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول