اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نایین:

دانش‌آموزان در سایه خون شهیدان با آرامش تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه نایین گفت: امنیت نظام اسلامی به حرمت خون شهیدان نصیب این سرزمین شده و در حال حاضر دانش‌آموزان اکنون در سایه آرامش به تحصیل می‌پردازند.

دانش‌آموزان در سایه خون شهیدان با آرامش تحصیل می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شیخ محمود میرزابیگی پیش‌ازظهر امروز در آیین بازگشایی مدارس در مدرسه راهنمایی شهید ایمانی نایین اظهار داشت: امنیت بزرگی است که نظام اسلامی آن را به برکت خون هزاران شهید به دست آورده و اکنون دانش‌آموزان ما در سایه این امنیت و آرامش به تحصیل علم می‌پردازند.
وی ادامه داد: باید حال تلاش کنیم که دانش‌آموزانی فرهیخته، صالح، سالم، پاک و تلاشگر داشته باشیم.
امام جمعه نایین تصریح کرد: برای رشد یک بذر نیاز به سه شرط است که اول آن زمینه مناسب، دوم بذر مناسب و سالم و سوم جدیت، تلاش و فعالیت خود بذر است تا شکوفا شود که برای تعلیم و تربیت دانش آموزانی فرهیخته نیاز به این سه شرط است.
وی در ادامه به توصیه‌هایی به دانش‌ آموزان پرداخت و گفت: داشتن نظم و انضباط، دوری از گناه و اقامه نماز در اول وقت و داشتن همت بلند از بهترین راه‌های رسیدن به رشد فکری، عقلی، تعالی و پیشرفت انسان در سایه تقوا و پاکی است.
در ادامه مراسم نماینده مردم شهرستان های نایین و خور گفت: امروز در کشور به برکت رهبری داعیان رهبر معظم انقلاب که استاد و معلم بصیرت در این نظام اسلامی هستند در جهان از جایگاه ویژه و رفیعی در دنیا برخوردار هستند.
وی با اشاره به هزاران شهید دانش آموزی که در طول هشت سال دفاع مقدس داشته‌ایم، افزود: باید بدانیم که این شهیدان بزرگوار به خاطر ایرانی و ایرانی بودن به جبهه‌ها نرفتند بلکه به خاطر اسلام و نظام اسلامی قدم در این راه نهادند.
حسنی تاکید کرد: باید بدانیم کسانی که به دنبال ایران قبل از اسلام هستند راه را به بیراهه رفته‌اند و مسیر انحرافی را طی می‌کنند.
وی افزود: باید بدانیم که دشمن در عرصه توطئه‌های پیچیده نرم‌افزاری، مدارس و جوانان ما را هدف قرار گرفته و این مهم وظیفه تمامی فعالان عرصه تعلیم و تربیت و فرهنگ را بیش از پیش دشوارتر می‌کند.
نماینده مردم نایین و خور با اشاره به این که بصیرت قطب نمای حرکتی برای تک تک مسئولان است، بیان داشت: باید بدانیم که اگر بخواهیم در آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم، مسیرش از آموزش و پرورش عبور می‌کند و سنگ بنای توسعه کشور در تعالی آموزش و پرورش آن کشور است.
وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر آموزش و پرورش دوران طلایی خود را طی می‌کند هر چند در بحث تامین نیروی انسانی گلایه‌های بسیاری به مجموعه مدیریتی آموزش و پرورش وارد است.
حسنی ادامه داد: در جذب نیروی انسانی اصلا خوب عمل نشد و در حالی که هنوز بسیاری از نیروی قراردادی و حق التدرسی با سابقه‌های بالای 10سال در سیستم وجود داشت، نیروهایی بی‌تجربه و تازه کار به ساده‌ترین وجه ممکن استخدام شدند.
وی افزود: باید در راستای تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش به سمتی حرکت کنیم که چیزهای که ارزش ندارند وقت و انرژی سیستم را به خود مشغول نکند و این وقت و انرژی در موارد اساسی صرف و هزینه شود.
نماینده مردم نایین و خور در مجلس افزود: تسلط به زبان انگلیسی و آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا از جمله رایانه از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژه شود و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت گیرد.
وی افزود: همچنین در بودجه 90 اعتبارات بسیار خوبی برای نوسازی و به سازی مدارس اختصاص یافت که در شهرستان نایین نیز ساخت چمن مصنوعی که در استان بی‌نظیر است عملیاتی شد و تکمیل سالن ورزشی آموزش و پرورش نیز در دستور کار قرار دارد.
به گزارش فارس، در پایان مراسم زنگ مقاومت و آغاز سال تحصیلی با حضور نماینده مردم، امام جمعه، شهردار نایین، ریاست آموزش و پرورش، دادستان، فرماندهان نظامی و انتظامی، رئیس شورای اسلامی شهر، روسا و مسئولان ادارات و جمعی از پیشکسوتان و دانش آموزان به صدا درآمد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول