اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت:

اردبیل پروژه نیمه‌تمام بهداشتی و درمانی ندارد

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ در حال حاضر استان اردبیل از محل مصوبات سه سفر گذشته هیئت دولت به استان هیچ طرح و پروژه بر جای مانده در حوزه بهداشت و درمان ندارد.

اردبیل پروژه نیمه‌تمام بهداشتی و درمانی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرضیه وحید دستجردی دقایق پیش در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: شاخص‌های بهداشتی در اردبیل در وضعیت مناسبی است و با اصلاح تخت‌ها از 1.48 به 1.6 دهم می‌توان به شاخص‌های امیدوارکننده‌ای در بهداشت و درمان اردبیل دست یافت.
وی با یادآوری این‌که در سال گذشته در استان اردبیل از نظر ابتلا به تالاسمی ماژور رقم صفر را شاهد بودیم، تصریح کرد:‌ در بخش مرگ و میر مادران نیز استان اردبیل با دو مورد فوت یکی از استان‌های مطلوب در این راستا است.
وحید دستجردی از افتتاح بخش وی‌آی‌پی بیمارستان امام خمینی (ره) خبر داد و خاطر نشان کرد: با افتتاح این بخش امکان پذیرش و بستری بیماران سایر کشورها را نیز داریم و امیدواریم افتتاح این بخش گامی در راستای توسعه بخش درمان بیماران خارجی باشد.
این مقام مسئول همچنین از رئیس دانشگاه علوم پزشکی خواست با تلاش بیشتر با وجود مداوای بیماران خارجی و ارتقای کیفیت درمان پذیرش دانشجویان را در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز داشته باشیم و این گام مثبتی در راستای ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی در استان اردبیل است.
به گزارش فارس، وزیر بهداشت در بخشی دیگری از سخنان خود از تحویل تجهیزات و آمبولانس‌ها به بیمارستان‌های اردبیل خبر داد و اضافه کرد:‌ در بخش خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هیچ مشکلی مشاهده نمی‌شود و در این راستا طوری اقدام کرده‌ایم که علاوه بر تأمین خوابگاه‌های مناسب 60 تخت خوابگاهی اضافی نیز در استان اردبیل وجود دارد.
وی از وجود هفت پایگاه بهداشت در استان اردبیل خبر داد و گفت:‌ با وجود این‌که قرار بود 24 خانه متخصصان با صرف اعتبار 4 میلیارد ریال در استان ساخته شود اما با وجود پرداخت این اعتبار تنها 12 خانه ساخته شده و تقاضا داریم 12 خانه دیگر را نیز با اعتباری که وزارت در اختیار استان قرار می‌دهد، ایجاد و احداث نمایند.
وحید دستجردی در ادامه با اشاره به این‌که 10 میلیارد تومان برای تجهیزات بیمارستانی استان اردبیل اعتبار هزینه شده است، ادامه داد: ‌قرار بود شتاب‌دهنده صنعتی را نیز خریداری کنیم که وزارت بهداشت سهم خود به مبلغ 358 میلیون تومان پرداخت کرده و استان نیز باید سهم مصوب خود را پرداخت و نسبت به خرید این دستگاه اقدام کنند.

 
اردبیل یک هزار و 408 تخت بیمارستانی دارد‌

وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت تخت‌های بیمارستان اردبیل اشاره کرد و افزود: ‌در حال حاضر استان اردبیل یک هزار و 408 تخت بیمارستانی دارد که 500 تخت آن در دوره دولت نهم و دهم تحویل و بهره‌برداری می‌شود.
وی همچنین به ساخت چهار بیمارستان در اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: ‌تلاش می‌کنیم تا پایان دولت تعداد بیشتری از بیمارستان‌ها را افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم.
وحید دستجردی به فرسوده بودن برخی از بیمارستان‌های اردبیل از جمله بیمارستان فاطمی این شهر اشاره کرد و ادامه داد: ‌امروز کلنگ بیمارستان 200 تختخوابی فاطمی اردبیل را بر زمین زدیم و علاوه بر آن در نظر داریم ساختمان جدید بیمارستان علوی را نیز که یک بیمارستان فرسوده است کلنگ‌زنی و احداث کنیم.
وی تصریح کرد: ‌کسانی که مسئولیت اجرایی این پروژه‌ها را به عهده دارند، نباید با آسودگی خیال زمان را سپری کنند بلکه باید با تمام قوا طوری اقدام کنند تا مردم از این نعمات استفاده فراوان ببرند.
وزیر بهداشت همچنین به تکمیل خانه‌های بهداشت در استان اشاره کرد و گفت: از 27 خانه بهداشت مصوب 14 مورد افتتاح شد و انتظار داریم 13 خانه بهداشت را هم سریع‌تر اقدام و اجرایی کنند.
وی همچنین به احداث بیمارستان جایگزین علوی در استان اشاره کرد و افزود: نیاز استان اردبیل در حوزه درمان بیمارستان تروما و بخش سوختگی است که در بازدید امروز شاهد پیشرفت 60 درصدی این پروژه بودیم.
وحید دستجردی خاطر نشان کرد:‌ وزارت بهداشت در این راستا و در راستای احداث بیمارستان‌ها و بخش‌های جدید پنج میلیارد سهم خود را که بیش از سهم نیز می‌باشد، پرداخت کرده و باید مسئولان استان تلاش کنند تا 40 درصد بازمانده نیز هر چه زودتر تکمیل شود.
وی ادامه داد: ما این قول را به مسئولان استان می‌دهیم تا هر چه سریع‌تر وزارت مسکن که متولی پرداخت بخش دیگری از هزینه‌ها است بیمارستان‌های اردبیل را تحول دهد که ما ظرف یک ماه آینده آنها را تجهیز و در اختیار مردم قرار دهیم.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول