اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پاییز تابستانی؛

شرجی در خوزستان به 88 درصد رسید

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان از افزایش رطوبت نسبی در سطح استان تا مرز 88 درصد خبر داد و گفت: این شرایط ادامه دارد.

شرجی در خوزستان به 88 درصد رسید
نادر شفی‌خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: از بامداد امروز روند افزایشی رطوبت نسبی در شهرهای خوزستان آغاز شده و این شرایط تا جایی رسیده که رطوبت نسبی در شهرهای شادگان و آبادان از مرز88 درصد فراتر رفته است.
وی با اشاره به میزان رطوبت در شهرهای دیگر خوزستان بیان کرد: در دیگر شهرهای استان رطوبت نسبی نیز افزایش یافته مانند شهرهای ماهشهر با 74 درصد، ایستگاه راهدار اهواز با 68 درصد، هندیجان با 66 درصد، شوش با 61 درصد، اهواز با 59 درصد و شوشتر با 48 درصد ثبت شده است.
شفی‌خدایی با اشاره به دمای هوای شهرهای استان گفت: در شرایط کنونی به دلیل وجود ابر در منطقه، دمای هوا کاهش یافته که باعث شده تا میزان رطوبت، هوایی گرم را برای استان به وجود آورد.
وی با اشاره به میزان دمای هوای شهر اهواز تاکید کرد: در شرایط کنونی دمای هوای شهر اهواز 41 درجه سانیتگراد است که نسبت به روز قبل تغییری نداشته است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه جریانات برای وقوع هوای شرجی در استان مهیا است، تصریح کرد: در شرایط کنونی شرایط برای رخداد پدیده شرجی مهیاست و جریانات در استان همگی جنوبی و از دریا به ساحل شده است و به این دلیل رطوبت نسبی از سطح دریا به سمت خشکی حرکت می‌کند.
شفی‌خدایی با اشاره به اینکه در ساعات آینده از میزان شرجی کاسته خواهد شد، تاکید کرد: زمانی که رطوبت هوا در سطح زمین افزایش می‌یابد با افزایش حرارت تابش خورشید این رطوبت به سطح زمین می‌نشیند و اصطلاحاً شرجی از بین می‌رود و در ساعات آینده در استان چنین پدیده‏ای رخ خواهد داد.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه احتمال رخداد این پدیده در روزهای آینده نیز وجود دارد، افزود: احتمال رخداد این پدیده در روزهای آتی نیز در خوزستان وجود دارد و پدیده شرجی تا پایان هفته با شدت و ضعف رخ خواهد داد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول