اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

بیش از 50 درصد از دانش‌آموزان عراقی درس را رها کرده‌‌اند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: اشغال عراق باعث شد که امروز بیش از 50 درصد از دانش‌آموزان عراقی در مقاطع مختلف از تحصیل بازبمانند.

بیش از 50 درصد از دانش‌آموزان عراقی درس را رها کرده‌‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید صبح امروز در جمع دانش‌آموزان خراسان جنوبی با بیان اینکه علم و علم‌آموزی در کشور ایران سابقه‌ای تاریخی دارد، اظهار داشت: در علم و علم‌آموزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به همه کشورهای جهان برتری و سرآمد است.
وی با بیان اینکه فرهنگ اصلی‌ترین مزیت جمهوری اسلامی ایران است، افزود: بدون شک کشور ما و مردم ایران  لولای فرهنگی هستند.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بدون تردید دفاع مقدس یک دفاع فرهنگی بود، ادامه داد: وجه قالب دفاع مقدس فرهنگ، اعتقادات و باورهای راستین نظام و انقلاب اسلامی بود.
رشید با اشاره به اینکه ماهیت نظام اسلامی ما فرهنگی و ریشه در قرآن و وحی دارد، تصریح کرد: این مزیت‌ها و برتری‌ها بدون تردید منحصر به انقلاب اسلامی است و در این زمینه باید به وسیله محققان تحقیق و پژوهش انجام گیرد تا پیوند تمام این پدیده‌ها ترسیم و به تصویر کشیده شود.
وی با بیان اینکه جنگ هشت سال دفاع مقدس با حمله عراق و با چراغ سبز نظام سلطه و در رأس آن آمریکا ‌در 31 شهریور 59 علیه ‌ایران آغاز شد، اذعان کرد: در این جنگ نابرابر 2 هزار حمله مستقیم و غیرمستقیم توسط نیروهای بعثی در مناطق مرزی مشترک دو کشور به وقوع پیوست.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هنوز زوایای پیدا و پنهان هشت سال دفاع مقدس به خوبی ترسیم نشده است، گفت: باید هنرمندان، نویسندگان، محققان و اندیشمندان در توجه و تنویر افکار عمومی به این رسالت مهم توجه کنند.
رشید ندای ملت ایران را توحید و یگانه‌پرستی دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سایه یکتاپرستی به دنبال تشعشع ارزش‌های انسانی و پیشرفت و تعالی تمامی انسان‌های دنیا است؛ در 32 سال از انقلاب اسلامی هیچ مسئول و مرجعی در کشور ایران دنبال این نبود که فرد بی‌گناهی کشته شود و منش جمهوری اسلامی ایران همین بود که به فرد بی‌گناهی ظلم نشود.
استاندار خراسان جنوبی به اشغال عراق توسط آمریکا اشاره کرد و تصریح کرد: امروز کشور آمریکا و در رأس آن ناتو به بهانه مأموریت در عراق و دموکراسی در این کشور یک کشور اسلامی را به اشغال خود در آورده‌اند؛ به سبب اشغال عراق امروز بیش از 50 درصد از دانش‌آموزان عراقی در مقاطع مختلف از تحصیل باز مانده‌اند.
 استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه 60 درصد کودکان عراقی نان‌آور خانه هستند، اظهار داشت: همچنین یک میلیون زن بی‌سرپرست در عراق وجود دارد که نتیجه اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی است.
وی با اشاره به جنگ 22 روزه رژیم صهیونیستی به غزه افزود: در این جنگ بالغ بر 437 کودک بی‌دفاع شهید، یک‌هزار و 870 زخمی و یک‌هزار و 346 یتیم حاصل این تهاجم به غزه بود.
مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه نظام سلطه در پی خدشه‌دار کردن هویت فرهنگی ملت‌ها و انسان‌ها است، تصریح کرد: امروز بیداری اسلامی از دفاع مقدس الگو گرفته است.
وی با اشاره به اینکه ماه مهر در فرهنگ و نگرش کشور ما ماه تجدید حیات است، اذعان داشت: ماه مهر یادآور خوبی‌ها، عشق و ایثار و یادآور انسجام بین دانش‌آموزان و اقشار مختلف جامعه است.
استاندار خراسان جنوبی ماه مهر را یک پیشرفت و حیاتی نو در سطح جامعه عنوان کرد و افزود: باید بیش از گذشته به دستاوردهای مختلف فرهنگی و اقتصادی در جهان دست پیدا کنیم.
رشید یادآور شد: دانش‌آموزان باید با درس خواندن خود تلاش کنند تا همیشه سرآمد و اسوه در تمامی دنیا باشند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول