اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

به دلیل عدم توجه به خواسته‌های مردمی

مراجع نجف دیدار با سیاستمداران عراق را تحریم کردند

خبرگزاری فارس: مراجع عظام نجف اشرف اعلام کرده اند که بدلیل نارضایتی از عملکرد شخصیت های سیاسی عراق و عدم توجه آنها به توصیه های مراجع، دیگر آنها را به حضور نخواهند پذیرفت.

مراجع نجف دیدار با سیاستمداران عراق را تحریم کردند
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "مراجع عظام دینی در نجف اشرف خواستار عدم استقبال از شخصیت های سیاسی عراق بدلیل نارضایتیشان از عملکرد این سیاستمداران شدند.
 
شیخ "علی النجفی" فرزند آیت الله "بشیر النجفی" یکی از 4 مرجع برجسته نجف اشرف در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: مراجع دینی تصمیم گرفته اند که از هیچ یک از شخصیت های سیاسی عراق در دفاتر خود استقبال نکنند.
 
وی افزود: این موضع به دلیل عدم پایبندی سیاستمداران عراقی به وعده های خود درباره بهبود سطح خدمات رسانی به ملت و عدم توجه آنها به توصیه های مراجع دینی است. به همین دلیل مراجع دینی از عملکرد شخصیتهای سیاسی عراق ناراضی هستند.
 
"عبدالمهدی الکربلائی" یکی از نمایندگان آیت الله "سید علی سیستانی" مرجع عالی شیعیان در عراق نیز گفت: شخصیت های سیاسی عراق به توصیه های مرجعیت توجه نکرده اند و باید به این درگیری های سیاسی پایان دهند.
 
وی در خطبه نماز جمعه در کربلای معلی گفت: بخش عمده ای از این درگیری های سیاسی و اختلاف سلیقه ها و اختلاف ایده ها هیچ ارتباطی به منافع کشور ندارند.
 
کربلائی تصریح کرد: برخی از سیاستمداران می گویند که به توصیه های مرجع عالی شیعیان در عراق نیاز داریم در حالی که اگر تاکنون به توصیه های مرجعیت گوش داده بودند، وضعیت کنونی عراق این چنین نبود.
 
"اسامة النجیفی" رئیس پارلمان عراق چند روز پیش اعلام کرده بود که امیدوار است بزودی برای بار دوم با آیت الله سیستانی در نجف اشرف دیدار داشته باشد و از توصیه های او بهره جوید. وی تاکید کرده بود که عراق در مرحله کنونی به توصیه های آیت الله سیستانی بسیار نیاز دارد.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول