اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آمل خبر داد:

ورود 60 درصد دانش‌آموزان آملی به دانشگاه‌های دولتی

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش آمل گفت: امسال بیش از 60 درصد دانش‌آموزان آملی در دانشگاه‌های معتبر دولتی قبول شده و مشغول تحصیل می‌شوند.

ورود 60 درصد دانش‌آموزان آملی به دانشگاه‌های دولتی
اکبر لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل اظهار داشت: با آغاز سال تحصیلی جدید 3 هزار و 700 معلم آملی برای تدریس وارد کلاس‌های درس می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی پیشاپیش همه دانش‌آموزان آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند.
مدیر آموزش و پرورش آمل با اعلام اینکه 4 هزار و 750 دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی این شهرستان پیشاپیش دیگر مقاطع وارد کلاس درس شدند، گفت: در مجموع حدود 60 هزار دانش‌آموز مقاطع سه گانه و همچنین پیش‌دبستانی هفته آینده کسب دانش و علم را آغاز می‌کنند.
 
* فعالیت بیش از هزار سرویس مدرسه در آمل

وی با اشاره به ساماندهی سرویس مدارس و برنامه‌ریزی مدون در این بخش یادآور شد: با همکاری نیروی انتظامی و سازمان تاکسیرانی شهرداری بیش از یک‌هزار دستگاه تاکسی، نارون و اتوبوس به امر حمل و نقل دانش‌آموزان اختصاص یافته است.
لطفی با اعلام اینکه برگزاری همایش توجیهی نیز برای این رانندگان در نظر داریم، گفت: این خودروها با نصب علایم مخصوص توسط مردم شناسایی می‌شوند و همچنین تایید نهایی آنها نیز برعهده نیروی انتظامی بوده و راهنمایی و رانندگی نیز نظارت ایمنی فنی و خودرویی اتومبیل‌ها را برعهده دارد.
 
* وجود 36 مجتمع آموزشی و پرورشی در آمل
مدیر آموزش و پرورش آمل با بیان اینکه 36 مجتمع آموزشی و پرورشی در آمل منتظر پذیرایی از دانش‌اموزان هستند، یادآور شد: در این شهرستان 33 مجتمع آموزشی پرورشی روستایی و سه مجتمع در بخش شهری فعالیت دارند که انجام امور آموزشی و پرورشی 500 تا 800  دانش‌آموز برعهده آنها است.
 
* وجود 8 هزار و 100 فرهنگی شاغل و بازنشسته در آمل
لطفی با اشاره به فعالیت 3 هزار و 700 معلم در سال تحصیلی جدید برای امر آموزش دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: در این شهرستان 4هزار و 300 فرهنگی شاغل مشغول خدمت هستند و همچنین 3 هزار و 800 بازنشسته نیز در این شهرستان وجود دارند.
 
* ورود 60 درصد دانش‌آموزان آملی به دانشگاه‌های معتبر دولتی
وی با اشاره به اینکه امسال بیش از 60 درصد دانش‌آموزان آملی در دانشگاه‌های معتبر دولتی قبول شده و مشغول تحصیل می‌شوند، بیان داشت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته امسال کیفیت قبولی دانش‌آموزان آملی در دانشگاه‌های دولتی خیلی بالا بوده که این نشان از پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان این شهرستان دارد.
 
* قبولی 20 دانش‌آموز آملی با رتبه زیر 100 در کنکور امسال

لطفی درمورد افتخارات علمی امسال این شهرستان، به کسب رتبه دوم کنکور سراسری رشته علوم انسانی توسط امیر عباس حبشی و کسب مقام دوم المپیاد علمی ریاضی دنیا توسط عرفان توکلی اشاره کرد و اذعان داشت: بیش از 60 دانش‌آموز آملی امسال رتبه زیر یک هزار در کنکور سراسری را کسب کردند که حدود 20 نفر آنها رتبه زیر 100 داشتند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول