اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

چهره‌های ماندگار به دانش‌آموزان معرفی شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: چهره‌های ماندگار کشور باید مطابق با زوایه دید دانش‌آموزان به آنها معرفی شود.

چهره‌های ماندگار به دانش‌آموزان معرفی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید صادق رضایی، ظهر امروز در مراسم آغازین سال تحصیلی 91-90 در دبستان آذربهینا رشت، اظهار داشت: اگر به مباحث تربیتی انسان نگاه قرآنی داشته باشیم تمام مجاهدان که در هشت سال دفاع مقدس در راه خداوند تلاش و کوشش کردند، از جمله عالم‌ترین افراد جامعه آن روز ایران اسلامی بودند.
وی با گرامیداشت تقارن بهار تعلیم و تربیت با مجاهدت‌های مردم ایران در دفاع مقدس، تصریح کرد: همه آحاد جامعه از جمله مذاهب و ادیان مختلف و اقشار متفاوت در دفاع از ایران اسلامی تلاش کردند.
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه برخی از مسئولان کشور وظیفه تعلیم و تربیت فرزندان را در ایران اسلامی به‌عهده دارند، افزود: باید چهره‌های ماندگار کشور از جمله شهید چمران مطابق با زاویه دید دانش‌آموزان به آنها معرفی شوند.
وی با اشاره به اینکه مجاهدان ما و تمام ملت ایران دست به دست هم دادند تا در مقابل استکبار جهانی سرافراز باشیم و این آسایش و امنیت وجود داشته باشد، تصریح کرد: جهاد آنها همراه با علم و توام با تقوای الهی بوده است.
رضایی تقوا و جهاد در راه الهی را از ویژگی‌هایی دانست که در تمام مجاهدان رزمندگان دفاع مقدس وجود داشت. وی ساختن فیلم، نوشتن کتاب و تهیه تولیدات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس را در شناخت زاویه دید دانش‌آموزان تاثیرگذار دانست.
این مسئول ابراز داشت: ما این کارها را از زاویه دید خود انجام دادیم و از زاویه دید و نیاز مخاطبان نبوده است.
وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌ها و نیازهای مخاطبان باید نیاز سنجی شود، خاطرنشان کرد: باید ببینیم که کودکان، نوجوانان و جوانان ما چه نیازی دارند و چگونه و با چه زبانی و با چه زاویه دیدی می‌توانند به عنوان، مدل، الگو و اسوه با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ارتباط برقرار کنند.
رضایی گفت: اگر به موقعیت خود به عنوان مسئول در تعلیم و تربیت فرزندان جمهوری اسلامی نگاه کنیم فرصتی که در اختیار ماست، امکان تکرار آن وجود ندارد و اگر یک مسئول انسان باشد باید مباحث تعلیم و تربیت را مد نظر قرار دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و تقارن آن با هفته دفاع مقدس عنوان کرد: دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، فداکاری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام است.
ایوب نجف‌زاده با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت افزود: دانش‌آموزان باید با کسب علم و دانش برای پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر ایران اسلامی گام بردارند.
وی با اشاره به یک نوبته شدن مدارس خاطرنشان کرد: این امر از طرح‌های مهم و نتیجه‌بخش وزارت آموزش و پرورش بوده و تحصیل با کیفیت و کیفیت نسبت به امر آموزش و پرورش از مزایای این طرح بزرگ است.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ساماندهی فضای آموزشی را از دیگر مزایای یک نوبته شدن مدارس اشاره و تصریح کرد: با اجرای این طرح از فضای ایجاد شده این مسئول با بیان اینکه حدود 390 هزار نفر دانش‌آموز در گیلان در مقاطع مختلف از سال تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: 150 هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی هستند.
این مسئول تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی این استان در سال تحصیلی جدید را 31 هزار دانش‌آموز عنوان کرد و ابراز داشت: این تعداد نسبت به سال گذشته تغییری ندارد.
وی موضوع یک نوبته کردن مدرسه‌ها را از اهمیت بسیاری برخوردار دانست و تصریح کرد: بیش از 84 درصد مدرسه‌های استان به نوبت صبح تبدیل می‌شوند و نقش مدرسه‌های راهنمایی، متوسطه و فنی‌ حرفه‌ای و کار و دانش در آن بسیار است.
نجف‌زاده 69.41 درصد مدرسه‌های راهنمایی گیلان را یک نوبته اعلام کرد و متذکر شد: مدرسه‌های متوسطه با 84.98 درصد، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش با 98 درصد و در مجموع 84.12 درصد مدرسه‌های گیلان در نوبت صبح تشکیل می‌شوند.
این مسئول با بیان اینکه از ابتدای مهر امسال فعالیت‌ها آغاز می‌شود، اضافه کرد: در گام دوم از ساختمان‌های دیگر برای یک نوبته کردن مدرسه‌ها استفاده می‌کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای 54 پروژه مدرسه‌سازی در این استان خبر داد و گفت: 60 پروژه جدید جزو برنامه‌های آموزش و پرورش گیلان است.
وی یادآور شد: امیدواریم درصد زیادی از مدرسه‌های گیلان نوبت صبح برگزار شوند، زیرا تشکیل کلاس‌ها در نوبت صبح دارای مزایای بسیاری برای دانش‌آموزان و معلمان است.
نجف‌زاده تعطیلی پنجشنبه‌ها را یکی دیگر از اقدام‌های قابل پیگیری آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: تعطیلی پنجشنبه‌ها به عنوان ساماندهی زمان آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی است.
این مسئول با اشاره به مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به گیلان در بخش آموزش و پرورش اذعان داشت: از یک ‌هزار کلاس درس در گیلان، امسال 600 کلاس به سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز می‌شوند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول