اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش از ظهر امروز صورت گرفت؛

اقدام ابتکاری دانش‌آموزان کرمانی در صرفه‌جویی برق

خبرگزاری فارس: در یک اقدام ابتکاری دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه امام خمینی (ره) شهر کرمان لامپ‌های پرمصرف مجتمع مسکونی مجاور مدرسه خود را با لامپ‌های کم‌مصرف جایگزین کردند.

اقدام ابتکاری دانش‌آموزان کرمانی در صرفه‌جویی برق
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پیش از ظهر امروز در آغاز سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه امام خمینی (ره) شهر کرمان در یک اقدام نمادین لامپ‌های پرمصرف مجتمع مسکونی مجاور مدرسه را با لامپ‌های کم‌مصرف جایگزین کردند.
رضا رضایی رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان در ارتباط با این موضوع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح نمادین اقدامی ابتکاری است که برای نخستین بار در کشور به اجرا درآمد.
وی بیان کرد: تعدادی از دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی جدید و به منصور ترویج و فرهنگ‌سازی در استفاده از لوازم کم‌مصرف و بهینه، لامپ‌های پرمصرف مجتمع مسکونی که در همسایگی این دبیرستان قرار دارد را با لامپ‌های کم‌مصرف جایگزین کردند.
رضایی افزود: همچنین شیرآلات این مجتمع نیز که مصرف آب بالایی داشتند، با جایگزینی وسایل نوین که بحث صرفه‌جویی را نشان می‌دهد، تعویض شدند.
وی با بیان اینکه این طرح مورد استقبال مسئولان قرار گرفت، بیان کرد: قصد ما این است که استفاده از لوازم کم‌مصرف به عنوان یک فرهنگ برای تمام مردم نهادینه شود.
رضایی با بیان اینکه هزینه این کار از سوی مدرسه تأمین شده است، افزود: در زمینه کاهش مصرف انرژی به هر اندازه که هزینه صورت گیرد، صرفه اقتصادی وجود دارد.
وی تصریح کرد: فرهنگ استفاده از لوازم کم‌مصرف باید در سطح جامعه توسعه یابد و مردم به این باور برسند که باید در استفاده از انرژی‌ها صرفه‌جویی کرد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول