اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آبادان خبر داد:

جمع‌آوری 1200 دستگاه ماهواره در آبادان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی آبادان در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، از جمع‌آوری بیش از 1200 دستگاه ماهواره از مناطق مختلف آبادان خبر داد.

جمع‌آوری 1200 دستگاه ماهواره در آبادان
احمد چنداز امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تشدید امنیت اجتماعی در آبادان، نیروی انتظامی اقدامات مؤثر و قابل توجهی از جمله جمع آوری ماهواره‌ها را در دستور کار دارد.
وی افزود: این طرح در سه مرحله قابل اجرا بوده که با همکاری و تعامل هر چه بیشتر شهروندان تداوم پیدا می‌کند.
فرمانده انتظامی آبادان تصریح کرد: در مرحله اول با اطلاع‌رسانی به شهروندان، جمع‌آوری گیرنده و دستگاه‌های ماهواره را به آنها گوشزد کردیم.
وی با اشاره به مرحله دوم اجرایی این طرح خاطرنشان کرد: در این مرحله نیز با در دست داشتن حکم قضایی و با همکاری مأموران انتظامی در راستای جمع‌آوری ماهواره‌های مشهود در مناطق اقدام می‌کنیم.
چنداز با بیان اینکه اجرای طرح جمع‌آوری ماهواره‌ها در مرحله دوم عملیاتی قرار دارد، گفت: در این مرحله همه دستگاه‌ها و گیرنده‌ها مشهود در شهر را جمع‌آوری و با دارندگان این وسایل برخورد قانونی می‌کنیم.
وی با اشاره به محورهای عمده طرح ارتقای امنیت اجتماعی شهرستان افزود: طرح حجاب و عفاف، جمع‌آوری دیش‌های ماهواره، برخورد با نصب کنندگان تجهیزات ماهواره‌ای، فروشگاه‌های متخلف در زمینه اقلام غیرفرهنگی و نامتعارف، شیشه‌های دودی  و آلودگی صوتی خودروها، حجاب سرنشینان و رانندگان خودرو، سارقان سابقه‌دار، مشروبات الکلی و مواد مخدر است.
فرمانده انتظامی آبادان همچنین در مورد اجرای این طرح در زمینه عفاف و حجاب بیان کرد: معیار ما در این‌باره پوشش‌های ناتمعارف برای خانم‌ها و آقایان است.
وی با بیان اینکه از طریق نیروی انتظامی، آموزش‌های لازم در راستای حفظ حقوق شهروندی و احترام به مردم در اجرای این طرح داده شده است، تصریح کرد: در مرحله سوم اجرای طرح جمع‌آوری ماهواره‌ها، در ساختمان‌هایی که تجهیزات ماهواره ای آنها در معرض دید است و همکاری لازم را با پلیس انجام ندهند با داشتن حکم قضایی و اختیارات قانونی ورود خواهیم کرد.
به گفته چنداز، برابر قانون؛ داشتن ماهواره و تجهیزات مربوطه جرم محسوب می‌شود و به اعتقاد کارشناسان  مشکلاتی که خیلی از جوانان  ما با ان درگیر هستند ماهواره است به گونه‌ای که گویا با دست خودمان  دشمن را وارد منازلمان کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح تا جمع‌آوری همه ماهواره‌های سطح شهرستان ادامه دارد، یادآور شد: با ناهنجاری‌های اجتماعی در همه عرصه‌ها که موجب خدشه‌دار شدن باورها و شئونات دینی و اجتماعی شود برخورد می‌شود.
فرمانده انتظامی آبادان در پایان با اشاره به اینکه از شهروندان می‌خواهیم در اجرای این طرح با نیروهای پلیس همکاری لازم را کرده و خود اقدام به جمع‌آوری گیرنده‌های ماهواره‌ای بکنند، گفت: یکی از خواسته‌های به حق مردم، حفظ و صیانت از ارزش های اسلامی و باورهای دینی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول