اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

ملت ایران در جنگ با سلاح ایمان در مقابل دشمنان ایستاد

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: ملت ایران در طول دوران هشت ساله دفاع مقدس با سلاح ایمان در مقابل سلاح‌های مدرن دشمنان ایستاد و به پیروزی رسید.

ملت ایران در جنگ با سلاح ایمان در مقابل دشمنان ایستاد
محمد رئوفی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گوی اختصاص با خبرنگار فارس در زنجان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس ظرفیت معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران است که در دوران دفاع مقدس به دست آمد.
وی با بیان اینکه هر جنگی دارای دو بعد مادی و معنوی است، افزود: اگر چه ابعاد مادی هر جنگی مهم محسوب می‌شود، اما ابعاد معنوی جنگ در طول هشت سال دوران دفاع مقدس به دلیل اتحاد همه کشورهای جهان علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی تنها سلاح مقابله با دشمنان بود و از ارزش زیادی برای کشور و دولت برخوردار است.
این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: در ابعاد مادی تجهیز ارتش به ادوات نظامی قابل شمارش و مقایسه است اما در بعد معنوی جنگ به میزان انگیزه نیروها، آرمان‌ها، ایده‌ها مربوط شده و غیر قابل شمارش است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که دوران دفاع مقدس را گنجینه عظیمی برای کشور عنوان کرده‌اند، بیان داشت: ساخت سریال‌ها، فیلم‌ها و استفاده از ابزار هنر درباره هشت سال دوران دفاع مقدس گرچه فعالیتی ارزشمند محسوب می‌شود، اما به دلیل اینکه این دوران گنجینه عظیمی برای کشور است ناچیز بوده و هنوز ابعاد مختلف آن بررسی، تحلیل و به نسل آینده جامعه تبیین نشده است.
وی گفت: دوران دفاع مقدس در ابعاد معنوی به پیش رفت و تکلیف‌مداری، ولایت‌مداری، فداکاری و جهاد مردم محور همه فعالیت‌های این دوران قلمداد می‌شود.
رئوفی‌نژاد با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای بیان ابعاد معنوی دوران دفاع مقدس به جامعه خاطرنشان کرد: فعالیت‌های انجام شده گرچه قابل تقدیر است اما از همه دستگاه‌های فرهنگی انتظار بیشتری می‌رود.
وی گفت: معتقدم باید از ظرفیت‌های دوران دفاع مقدس بیشتر استفاده شود تا ابعاد معنوی این دوران به نسل امروز و آینده به درستی منتقل شود تا نسل‌های آینده هیچ وقت مرعوب توان رزمی و نظامی ارتش‌های دنیا نشوند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس متذکر شد: به کارگیری سلاح ایمان در طول دوران دفاع مقدس به عنوان کاربردی مهم موجب شد، تا نظام جمهوری اسلامی بر پایه استفاده از همین سلاح در برابر ارتش‌های دنیا مرعوب نشده و در جنگ خود را به دنیا معرفی کند.
وی افزود: رزمندگان و جوانان ایرانی در دوران هشت سال دفاع مقدس یا سلاح ایمان خود در مقابل مدرن‌ترین سلاح‌های روز دشمنان ایستادگی کرده و اجازه ندادند خاک پاک کشورمان توسط دشمنان اشغال شود.
رئوفی‌نژاد با بیان اینکه ملت ایران هرگز اجازه نداده و نمی‌دهد که وجبی از خاک کشورمان توسط دشمنان اشغال شود، تصریح کرد: دشمنان ملت ایران به خوبی این امر را در دوران جنگ تجربه کردند و به همین دلیل جرات تعدی به کشورمان را ندارند.
وی با بیان اینکه در جنگ ملت ایران با کشورهای مختلفی روبرو بود تصریح کرد: در عمل صدام و در پشت سر این رژیم بعثی کشورهای شرقی و غربی به مقابله با انقلاب اسلامی ایران پرداختند، ولی با این حال نتوانستند در مقابل اراده ملت ایران مقاومت کنند.
استاندار زنجان شکستن ابهت پوشالی شرق و غرب را از دستاوردهای دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: باید از این کارکرد در جامعه امروز بیشتر بهره‌مند شده و همه دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط در ابعاد معنوی آن بیشتر تلاش نمایند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود محوریت و مرکزیت پیروزی نظام اسلامی را در طول هشت سال دوران دفاع مقدس مقاومت مردم و فرهنگ مقاومت دانست و یادآور شد: همه فعالیت‌های انجام شده با اعتقادات قوی، تکیلف‌گرایی، اطلاعت از ولی‌فقیه و دفاع از دین و مملکت در قالب توجه به فرهنگ مقاومت در این دوران به دست آمد.
این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: اگر در طول دوران دفاع مقدس اطلاعت از ولایت و دفاع از دین را اصل قرار دادیم می‌خواستیم این فرهنگ را به جامعه عرضه کنیم.
وی با اشاره به خیزش‌های مردم منطقه بیان داشت: مقاومت مردم ایران الگویی برای مردم آزادی‌خواه جهان است، افزود: اگر کشورهای منطقه مقاومت را در قالب فرهنگ مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس پیاده کنند قطعا پیروز میدان خواهند بود.
سردار رئوفی‌نژاد خاطرنشان کرد: مردم منطقه نتیجه مقاومت مردم ایران را با اصول آن به خوبی درک می‌کنند پس اگر به این اصول دقت کنند پیروزی نهایی با آنان است.
وی با تاکید بر انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان تصریح کرد: در این زمینه باید همه دستگاه‌های فرهنگی تلاش کنند و این مسئولیت مختص یک یا دو دستگاه نیست.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول