اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده؛

اصفهان پایتخت نمایش فیلم کودک می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان گفت: با بازگشت دوباره جشنواره فیلم کودک و نوجوان به اصفهان انتظار داریم، این شهر پایتختی برای نمایش فیلم کودک شود.

اصفهان پایتخت نمایش فیلم کودک می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرتضی سقائیان‌نژاد در مراسم افتتاحیه دفتر بیست ‌و‌ پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در موزه معاصر اصفهان اظهار داشت: بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان جایگاه و موقعیتی مناسب را برای کودکان و نوجوانان ایرانی و اصفهانی فراهم می‌کند.
وی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان یک حرکت بزرگ است، بیان داشت: با وحدت کلمه، همکاری و تعامل دفتر جشنواره فیلم کودک و نوجوان سال جاری نهادی برای یک حرکت عظیم فرهنگی است.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه حدود 17 دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان برگزار شده بود، تاکید کرد: در اصل هیئت وزیران اساسنامه جشنواره فیلم کودک و نوجوان را برای استان اصفهان تنظیم کرده بودند.
وی ادامه داد: به دلایلی جشنواره فیلم کودک و نوجوان از اصفهان رفت و استدلال برگزاری این جشنواره در شهر‌های دیگر هم این بود که باید به استان‌ها اعتماد شود.
سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه تمام برنامه‌های اول تا چهارم توسعه بر مبنای تمرکز‌زدایی است، اضافه کرد: اگر به استانی اعتماد شود، در واقع پشتوانه‌ای برای مرکزیت جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌شود.
وی اصفهان را فقط متعلق به اصفهانی‌ها ندانست و افزود: اصفهان در سه دوره پایتخت تمدن اسلامی بوده و به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2006 انتخاب شد.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ظرفیت در اصفهان بسیار است، گفت: اصفهان تمام مباحث فرهنگی، هنری را در خود جای داده که سازنده تمدن بشری است و جشنواره فیلم کودک و نوجوان جایگاهی مناسب و عالی‌ برای کودکان و نوجوانان کشور است تا رشد و تعالی پیدا کنند.
وی در مورد افتتاح دفتر دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان، بیان داشت: انتظار داریم که این دفتر در اصفهان نهادینه شود و اتاق فکری باشد برای دبیرخانه جشنواره تا فقط به یک هفته برگزاری آن محدود نشود.
سقائیان‌نژاد با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: قرار شده سینمایی برای کودکان و نوجوانان شکل گیرد تا اصفهان به عنوان پایتختی برای نمایش فیلم کودک شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول