اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه زنجان تاکید کرد:

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با فعالیت‌های منسجم

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه زنجان بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با فعالیت‌های منسجم و هدفمند تاکید کرد.

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با فعالیت‌های منسجم
محمد امیرخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با توجه به وضعیت فعلی جهان، منطقه، نظام جمهوری اسلامی ایران و متاثر از آن استان و شهرستان زنجان باید از اهداف جامعه باشد.
وی با بیان اینکه در حوزه جنگ نرم تغییر رفتار مسئولان و شهروندان از اهداف استکبار است، افزود: مبانی رفتار در جامعه اسلامی فرهنگ ناب بسیجی است که اوج تعالی آن در دفاع مقدس بود و هیچ سلاحی موثرتر از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه جنگ نرم نیست.
فرمانده سپاه ناحیه تاکید کرد: اگر فرهنگ دوران دفاع مقدس به خوبی به نسل جوان و نسل‌های آینده منتقل داده شود همه تاکتیک‌ها و ابزارهای پیچیده دشمن در عرصه جنگ نرم تاثیر نداشته و نمی‌تواند داشته باشد.
وی تصریح کرد: با حفظ ارزش‌هایی همچون عفاف و حجاب دیگر شاهد بروز معضلاتی در جامعه نخواهیم بود.
امیرخانی در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص این مسئله که چقدر ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان انتقال یافته است، بیان داشت: اگر فقط برخی ناهنجاری‌های جزئی جامعه را در نظر بگیریم و نگاهی نا‌امیدانه به این ناهنجاری‌ها داشته باشیم باید بگوییم ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان به خوبی انتقال داده نشده است.
وی افزود: اگر حضور گسترده مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب در نظر گرفته شود و با دیدگاهی مثبت به این امر توجه شود نه تنها فرهنگ ایثار و شهادت در داخل نظام جایگاهی مناسب یافته و به خوبی این فرهنگ به جامعه انتقال داده شده است بلکه خیزش‌های مردم منطقه برگرفته از فرهنگ مقاومت مردم در طول 32 سال اخیر و هشت سال دوران دفاع مقدس ناشی از صدور انقلاب به کشورهای دیگر است.
فرمانده سپاه ناحیه زنجان متذکر شد: رزمندگان و خانواده‌های شهدا برای ترویج فرهنگ دوران دفاع مقدس در طول 32 سال گذشته به اقتضای زمان زیباتر و هنرمندانه‌تر از گذشته تلاش کرده‌اند.
وی گفت: یکی از وظایف اصلی همه دستگاه‌های فرهنگی و متولیان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای ایجاد وحدت رویه و انجام فعالیت‌های هدفمند نیاز به تشکیلات ، ستاد و شورایی برای انجام این وظیفه است.
امیرخانی خاطرنشان کرد: مجموعه بسیج در سطح شهرستان و سپاه استان با همکاری همه دستگاه‌های متولی فرهنگ مجموعه‌ای منسجم، هدفمند و برنامه‌ریزی شده به دنبال ترویج این فرهنگ ناب باشیم.
وی یادآور شد: صرف حضور در دوران دفاع مقدس رافع مسئولیت افراد نیست و مسئولیت رزمندگان بیش از افراد دیگر در راستای انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس است.
فرمانده سپاه ناحیه ابراز داشت: وظیفه رزمندگان انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس با کار زینبی است و رزمندگان باید با این فرهنگ با ابزارهای مختلف فرهنگ دفاع مقدس را به جامعه عرضه کنند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول