اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موزه انقلاب اسلامی:

شهدای انقلاب مصداق تاسی امت‌های اسلامی است

خبرگزاری فارس: مشاور رییس ستاد کل نیروهای مسلح و رییس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: شهدای انقلاب اسلامی ایران در سه دهه گذشته مصداق روشنی از تاسی امت‌های اسلامی به سیره و روش آنهاست.

شهدای انقلاب مصداق تاسی امت‌های اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار مرتضی قربانی در یادواره شهدای روحانی شهرستان خلخال اظهار داشت: امروز با گذشت 21 سال از پایان جنگ آرمان بلند ملت ایران در جنگ هشت ساله مورد توجه حرکت‌های آزادی‌بخش امت‌های اسلامی بوده، به طوری که روز به روز گرایش به این الگو و مدل در نوع خود قابل توجه است.
وی غلبه مردم مصر، لیبی، تونس، بحرین و در آینده بسیاری از کشورهای اسلامی را بر استکبار و مزدوران منطقه‌ای آنها نشات گرفته از روحیه ایثارگری و فداکاری آنها اعلام کرد و گفت: اگر در این مسیر مقاومت و از جان گذشتگی نباشد، پیروزی‌ها مقطعی بوده و دشمن انقلاب آنها را به انحراف می‌کشاند.
این مسئول تلاش استکبار را برای به انحراف کشیدن انقلاب اسلامی در 33 سال گذشته از طرق مختلف محکوم به شکست توصیف کرد و ادامه داد: شکستی که امریکا و همدستان او در این مسیر پذیرفته‌اند شکست خفت‌باری بوده که از حافظه تاریخی آنها فراموش نخواهد شد.
قربانی با یادآوری اینکه وجود شهدا و آثار به جای مانده از آنها در نقاط مختلف کشور باعث شده است که جای جای این میهن اسلامی موزه دفاع مقدس باشد، خاطرنشان کرد: تقدیم بیش از 5 هزار شهید روحانی در جریان انقلاب و جنگ تحمیلی بیانگر این واقعیت است که روحانیت همیشه و در همه حال در صف مقدم نبرد حق علیه باطل و تجاوز به حریم اسلام و مسلمین و ظلم و ستم بوده است.
وی بیان کرد: یکی از نخستین روحانیونی که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر شد آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و در طول دفاع مقدس قشر روحانی حضور پررنگی در جبهه‌ها داشت.
مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رییس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان خاطراتی از شکست حصر آبادان گفت: به جز دو کشور سوریه و کره شمالی تقریبا تمام دنیا به نوعی حامی و طرفدار عراق بودند و امروز ملت ایران به خود افتخار می‌کند که با چنین وضعیتی پیروز جنگ تحمیلی شده است.
قربانی تصریح کرد: امروز شهرستان خلخال با تقدیم 375 شهید، 485 جانباز و 50 آزاده به انقلاب اسلامی ایران خود نمایشگر و موزه دفاع مقدس بوده و شهدای والا مقام این شهرستان نقش ارزنده‌ای در دفاع از مرزهای مقدس این سرزمین داشته‌اند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول