اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

به جای مادر شهدای گمنام آمده‌ام؛

رجعت شهدا یادآور گذشته فراموش ‌شده‌مان است

خبرگزاری فارس: یک رزمنده دفاع مقدس با حضور در مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام گفت: گاهی اوقات ما گذشته خودمان را فراموش می‌کنیم، شهدا با رجعتشان می‌خواهند بگویند ما رفتیم، بعد از ما چه کردید؟

رجعت شهدا یادآور گذشته فراموش ‌شده‌مان است
به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، امروز پیکر دو شهید گمنام که نام‌هایشان را ملائک بر عرش اعلی حک کردند، بر شانه‌های مشتاقان و ارادتمندان به فرهنگ حماسه و جهاد تشییع شد.
زنی که همیشه در تشییع شهدا حضور یافته و اسپند دود می‌کند، فرزندان و مادران شهدا، کودکانی که در آغوش مادرانشان جای گرفته بودند، عاشقان مکتب شهادت، جا ماندگان از کاروان شهادت و سربازان ولایت، امروز به استقبال سفر کرده‌هایی آمده بودند که سال‌ها حضرت زهرا (س) بر بالینشان می‌نشست و امروز خواستند مانند مادر سرور و سالار شهیدان عالم در طریق گمنامی باشند.

* دیشب این دو شهید سلام پسرم را به من رساندند

مادر شهیدی که روی ویلچر نشسته بود، با خوشحالی می‌گوید: این دو شهید گمنام دیشب در خواب سلام پسر شهیدم را به من رساندند؛ درست است که روی ویلچر می‌نشینم اما بیشتر از دیگران مشتاق آمدن این شهدا به شهرهایمان هستم.
وی افزود: پسرم در 8 سال دفاع مقدس مجروح شد و در نهایت به درجه رفیع شهادت رسید و هر زمان که این شهدا پیکرهایشان به شهرهایمان می‌آید گویی که پسرم آمده است به خاطر همین خوشحال هستم. درست است سالم نیستم ولی همیشه شکرگزارم و سفارش می‌کنم همه مردم، مسئولان و مدیران احترام خون شهدا را حفظ کنند.

* زینب کوچکم آمده تا راه امام حسین (ع) را ادامه دهد

سمیرا علی‌اصغری در حالی که به همراه زینب خردسالش برای تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام دانشکده صدا و سیما آمده است، اظهار داشت: ما آمده‌ایم تا راه عاشقی را که همان راه ولایت است، ادامه دهیم؛ برخی به من می‌گویند برای چه با کودک خردسالت آمده‌‌ای؟ صورتش زیر آفتاب می‌سوزد؛ اما زینب من فدای شهدایی که سال‌هاست زیر آفتاب سوزان در جبهه‌ها آرمیده‌اند.
وی ادامه داد: با حضور در مراسم تشییع شهدای گمنام می‌خواهم به تمام دنیا بگویم که پیرو اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و ولی‌امر مسلمین هستم و تا آخرین لحظه عمرم حجاب خود را حفظ خواهم کرد.

* راه شهدا بهترین مسیر برای رسیدن به خداست

آرزو اثمری 22 سال دارد؛ گویا در جمع تشییع کنندگان درپی گم گشته‌ای است، زمانی که با این جوان به گفت‌وگو نشستیم، اشک در چشم‌هایش حلقه زد و گفت: خیلی دوست دارم از دفاع مقدس بیشتر بدانم؛ آمده‌ام که به شهدا بگویم مرا در مسیری قرار بدهند که خودشان رفته‌اند.
وی افزود: آنها راه خدا را رفته‌اند و ما با استعانت از آنها می‌توانیم در مسیری قرار بگیریم که خدا می‌خواهد؛ تمام شهدا با خوشرویی و خوش‌خلقی خود را به خدا نزدیک کردند من هم می‌خواهم از این راه به خدا نزدیک شوم تا خداوند مرا برای شهادت انتخاب کند.

* تشییع و تدفین شهدا مشت محکم ملت به تبلیغات غرب است

سکینه ابراهیمی خواهر شهید 19 ساله «هوشنگ ابراهیمی» است؛ این شهید در آزادسازی خرمشهر مانند اباعبدالله الحسین (ع) به شهادت رسیده است؛ وی نیز گفت: برادرم 30 سال پیش بر دوش همین مردم تشییع شد؛ امروز بنده با حضور در مراسم تشییع شهدای گمنام آمده‌ام تا با برادرانم تجدید پیمان کنم.
وی خاطرنشان کرد: این شهدا با آمدنشان تلنگری به ما می‌زنند تا از مسیر حق منحرف نشویم؛ متأسفانه در برخی از تجمع‌هایی که افکار بیهوده و پوچی بر آن حاکم است، ضمن تکذیب مسیر شهدا می‌گویند آنها برای خودشان رفته‌اند؛ من به تمام آنها می‌گویم، چرا درباره شهدا اینگونه می‌گویید؟ آنها با رفتنشان آزادی الهی و دینی را به ما بخشیدند.
این خواهر شهید بیان کرد: این صحبت‌ها نشأت گرفته از تبلیغات غرب است؛ دشمنان برخی جوانان زودباور ما که از هوشیاری بی‌بهره‌اند، را مورد هدف تبلیغات خود قرار داده‌اند تا جوانان را از نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهداف و آرمان‌های شهدا دور کنند اما دشمنان کور خوانده‌اند حضور شهدا در دانشگاه‌ها و نقاط خاص کشورمان مانند جریان آب زلالی است که این افکار پلید و تبلیغات دشمن را می‌شوید.

* به جای مادران شهدای گمنام به بدرقه‌شان آمده‌ام

فاطمه اکبری داریانی مادر شهید 19 ساله «ابوالفضل اکبری داریانی» است که فرزندش پس از 5 سال حضور در جبهه، در پنجوین عراق به شهادت رسید و 11 سال نیز پیکر مطهرش مفقود ماند و سپس در آغوش مادرش جای گرفت؛ وی اظهار داشت: هیچ وقت شهدا را فراموش نمی‌کنیم و پیرو راهشان هستیم و بنا به وصایایشان عمل می‌کنیم.
وی افزود: وصیت‌ شهدای دفاع مقدس به امت اسلامی این بود که پیرو خط امام خمینی (ره) باشید، منافقان را بشناسید، انقلاب را تنها نگذارید. ما هم در زمان انقلاب، دوران جنگ تحمیلی و امروز که تبلیغات غرب و دشمنان انقلاب اسلامی، جامعه را فراگرفته است پیرو خط ولایت بودیم و امروز هر آنچه که امام خامنه‌ای دستور دهند گوش به فرمان ایشان هستیم.
این مادر شهید خاطرنشان کرد: در این فضایی که عطر شهدا در شهرهایمان پیچیده شده است، ملائک نفس می‌کشند ما هم با ملائک در تشییع شهدا حضور پیدا می‌کنیم تا شهدا از ما راضی باشند؛ به یاد دارم که سال گذشته در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) شهید گمنامی در بوستان نهج‌البلاغه تدفین شد و سپس در رؤیایی صادقانه به خواهرش گفت «تمام مشیعان را به اذن خداوند شفاعت می‌کنم» بنابراین آنها زنده‌اند، ما آمده‌ایم که شفاعت شهدا شامل حال‌مان شوند.
وی افزود: آمده‌ام به شهدا بگوییم که اگر مادران‌تان از دنیا رفته‌اند یا اینکه در مراسم تشییع‌تان نتوانسته‌اند حضور پیدا کنند ما به جای آن داغدیدگان می‌آییم.

* رجعت شهدا یادآور گذشته فراموش‌شده‌مان است

خسرو عیوضی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس که امروز در حالی که اشک در چشم‌هایش حلقه شده و به پیکرهای مطهر همرزمانش می‌نگرد، اظهار داشت: گاهی اوقات ما گذشته خودمان را فراموش می‌کنیم، شهدا با رجعتشان می‌خواهند بعد از ما چه کردید؟
وی ادامه داد: اگر ما پشتیبان ولایت فقیه باشیم و وصایای ایشان را انجام دهیم، حق شهدا را ادا کرده‌ایم؛ آنها انتظار دارند راهشان را ادامه دهیم و امیدوارم این توفیق را داشته باشیم.

* شهدا در هر فصلی بیایند بهار را به شهرها می‌بخشند

شمس ‌السادات معتزلی، مادر سالخورده‌ای است که با ویلچر پیکرهای مطهر شهدا را مشایعت می‌کرد؛ وی اظهار داشت: من فرزند پسری نداشتم تا در مسیر حق به شهادت برسد اما تمام شهدای گمنام بچه‌های من هستند؛ تا هر روزی که بتوانم با هدف پیشبرد اسلام و انقلاب اسلامی تا ظهور امام زمان (عج) در این برنامه‌ها شرکت خواهم کرد.
وی افزود: هر کسی برای پیشبرد اهدافش در صحنه‌های انقلابی حضور پیدا می‌کند؛ امیدوارم خداوند این انقلاب را از دستان مبارک آیت‌الله خامنه‌ای عزیز به دست آقا امام زمان (عج) برساند.
معتزلی یادآور شد: شهدا ذخیره الهی هستند؛ آنها با آمدنشان حال و هوای در هر فصلی بهار را به شهرهایمان به ارمغان می‌آْورند و حضورشان باعث می‌شود تا انقلاب‌مان تداوم داشته باشد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول