اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد تهران:

نخستین جشنواره هنر و بیداری اسلامی برگزار می‏شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از برگزاری نخستین جشنواره هنر و بیداری اسلامی در این استان خبر داد.

نخستین جشنواره هنر و بیداری اسلامی برگزار می‏شود
سیدمرتضی اسماعیلی‏طبا امروز در حاشیه برگزاری آیین پایانی جشنواره فیلم کوتاه سیب دماوند در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: این امر در راستای عمل به منویات موکد مقام معظم رهبری پیرامون رویدادهای ماه‏های اخیر جهان و بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی ایران انجام می‏گیرد.
وی تصریح کرد: مجموعه خدوم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران قصد دارد تا از ظرفیت بالقوه هنر برای اشاعه فرهنگ بیداری اسلامی استفاده کند.
اسماعیلی‏طبا از برگزاری این جشنواره در 15 رشته مختلف هنری خبر داد و افزود: این جشنواره در 15 رشته مختلف فرهنگی و هنری نظیر فیلم، فیلمنامه، عکس، گرافیک، انیمیشن، کاریکاتور، نقاشی و‌... به مبحث بسیار پراهمیت بیداری اسلامی خواهند پرداخت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از نمایش محصولات این جشنواره در دیگر نقاط جهان خبر داد و افزود: آثار فاخر و برگزیده جشنواره هنر و بیداری اسلامی نیز با اتخاذ تمهیداتی در دیگر نقاط جهان نیز به نمایش گذاشته می‏شود.
 
* نقد ماهانه فیلم‏های روز کشور در تهران
وی از نقد فیلم‏های روز کشور در تهران خبر داد و افزود: از آغاز سال جاری فیلم‏های در حال اکران روز کشور به صورت ماهانه در سینما فلسطین تهران به نقد و بررسی گذاشته می‏شود.
اسماعیلی‏طبا ادامه داد: این امر از سوی دانشجویان رشته‏های هنری و هنرجویان هنرستان‏های استان تهران به شدت مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: این نشست‏های نقد معمولا با حضور دو کارگردان، یک منتقد و یک بازیگر سینما انجام می‏گیرد.
 
* تهران پایلوت اکران فیلم سینمایی با فرمت دی‌وی‌دی
وی با اشاره به انواع روش‏های نمایش فیلم خاطرنشان کرد: در حال حاضر فیلم‏ها در دو قالب سینمایی به کمک آپارات و فیلم‏های 35 میلی‏متری و یا شبکه سینمای خانگی به نمایش درمی‏آیند.
اسماعیلی‏طبا ادامه داد: اما می‏توان فیلم‏های سینمایی را در فرمت دی‌وی‌دی در سالن‏های سینمایی کوچک شهرستان‏های استان تهران و حتی سراسر کشور به نمایش گذاشت تا بخش عظیمی از مردم مناطق کوچک از این نعمت فرهنگی بهره‏مند شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: در صورت اخذ مجوزهای لازم از سوی مسئولان امر مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران آماده اجرای این طرح در شهرستان‏های استان تهران به صورت پایلوت خواهد بود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول