اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

دستاورد ‌بیداری اسلامی محاصره رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین گفت: یکی از ثمرات و میوه زودرس نهضت بیداری اسلامی، تضعیف، تحقیر و محاصره صهیونیست‌های اشغالگر است که محاصره از مصر آغاز شده و ادامه می‌یابد.

دستاورد ‌بیداری اسلامی محاصره رژیم صهیونیستی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد‌النبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: مقام معظم رهبری یکی از ثمرات بیداری اسلامی را انزجار از وجود استکبار جهانی در منطقه عنوان کردند، آمریکایی‌ها راحت می‌توانستند آمده بحرین، یمن، تونس و مصر زندگی کنند و ملت مسلمان را به معنای واقعی کلمه تحقیر کنند که این امر برچیده شد.
وی ادامه داد: این اقدام موضوع کمی نیست، همه مسلمانان انتظار می‌کشند در مراکش، عربستان و اردن، مردم به میدان آیند و این غیبت و تأخیر شایسته آنها نیست.
امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: دیگر آمریکایی‌ها به این کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها صورت گرفته آسوده قدم نمی‌گذارند و قدم‌شان شکسته شد.
 
* بیداری اسلامی موجب تحقیر و تضعیف رژیم صهیونیستی شد
وی ثمره دیگر بیداری اسلامی را تضعیف رژیم صهیونیستی عنوان کرد و افزود: دومین ثمره و میوه زودرس نهضت بیداری اسلامی، تضعیف، تحقیر و محاصره صهیونیست‌های اشغالگر است که محاصره از مصر آغاز شده و ادامه می‌یابد.
عابدینی تأکید کرد: ان‌شاالله کشورهایی که انتظار است زودتر به پاخیزند و این محاصره بیشتر شود و شمارش نفس‌های آخر این رژیم غاصب و نامشروع بیشتر شنیده شود.
وی تصریح کرد: سومین ثمره بیداری اسلامی، انسجامی است که بین مومنان کشورهای اسلامی به ویژه فرهیختگان و مجاهدان به وجود آمده است و با چه علاقه‌ای در کنفرانس بیداری اسلامی شرکت کردند و دست هم را فشردند و این موارد دشمنان را به یأس و نابودی کشانده است.
امام جمعه موقت قزوین چهارمین ثمره بیداری اسلامی را بازگشت عزت مسلمین دانست و عنوان کرد: بازگشت همه امت یکپارچه اسلامی به هویت و شخصیت واقعی خود ثمره دیگر بود و همه امت اسلام به عزت پیشینه خود برگشتند و امروز این بازگشت با سرعت تحقق یافته است و این آرزوی دیرینه دارد محقق می‌شود.
وی بیان کرد: ثمره دیگر این است که گامی بلند به مقصد دولت یار، امام زمان (عج) برداشته شده که زمینه‌ساز ظهور آن حضرت است.
 
* دولت مانند رهبر و مردم حمایت جدی از بیداری اسلامی ندارد
عابدینی در ادامه با انتقاد از موضع دولت در برابر بیداری اسلامی تصریح کرد: ما شاهد هستیم که مردم از بیداری اسلامی خوشحال و خشنود هستند و مسئله را پیگیری می‌کنند و رهبر عظیم‌الشان نیز در هر فرمایش و سخنی به صورت جدی و به نحو احسن پیگیر این موضوع هستند و رهبری ایشان کشورهای اسلامی را در مسیر حرکت درست قرار داد و با هدایت‌ها و ارشاد از کانون رهبری دینی حرکت می‌کنند.
وی اعلام کرد: اما متأسفانه دولت جمهوری اسلامی آن گونه که انتظار می‌رود شفاف، صریح، روشن و پیگیر در این عرصه حضور ندارد و دولت نمی‌تواند به پای ملت و رهبر برسد، آن گونه که باید نشاط و جدیت در حمایت از نهضت بیداری اسلامی در همه دولتمردان دیده نمی‌شود.
امام جمعه موقت قزوین تأکید کرد: امیدواریم آن کسانی که موجب کندی حرکت دولت در این نهضت بیداری اسلامی هستند، حواس خود را جمع کنند و در مقابل اراده ملت قرار نگیرند و در بیداری اسلامی سهم جدی و با نشاط بیشتری داشته باشند.
 
* آمریکا هدایت‌کننده ترور در کشورهای همسایه است
وی با اشاره به سالگرد تهاجم استکبار جهانی به افغانستان بیان کرد: سالگرد تهاجم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا به افغانستان است که با حضور آمریکا در افغانستان ترورها شروع شد و حتی دو روز قبل از ورود، احمد شاه مسعود این مبارزه خستگی ناپذیر به شهادت رسید.
عابدینی افزود: آنها از دور ترور، ناامنی و اختلاف بین مسلمانان را هدایت می‌کردند ولی بعد آمدند در بین مسلمانان مستقر شدند تا از نزدیک اندیشمندان و سیاستمداران مسلمان در افغانستان، پاکستان و عراق را به شهادت برسانند و نمونه آن نیز شهادت فرهیخته مبارز برهان‌الدین ربانی است که با اشاره آمریکایی‌ها رقم خورد.
وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید خجالت بکشند که بگویند ما آمدیم تا ترور را برچینیم زیرا آنها خود مسبب این ترورها هستند.
 
* دفاع مقدس ماهیت استکبار جهانی را رسوا کرد
امام جمعه موقت قزوین با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس توضیح داد: دفاع مقدس کارنامه درخشانی در عزت، آزادگی، حریت، جوانمردی و انسجام ملت ایران اسلامی بود و یک نقاشی تمام نما و زیبا از زیبایی‌ها و ارزش‌ها شد.
وی عنوان کرد: دفاع مقدس فقط این نبود که دشمن را از تجاوز به خاک کشور پشیمان کرده و خاک ایران اسلامی به دست غاصبان و عوامل استکباری یعنی حزب بعث نیفتد بلکه دفاع مقدس، جهاد در راه خدا و تمرین اخوت و برادری در سنگرها بود، دفاع مقدس فرصتی شد تا حمایت از مظلومان به سراسر جهان و برای همه مسلمانان مخابره شود.
عابدینی اضافه کرد: دفاع مقدس موجب شد تا ماهیت استکبار جهانی، آمریکا و کشورهایی نظیر فرانسه و انگلیس که ادعای دموکراسی را داشتند، رسوا شود.
وی بیان کرد: دفاع مقدس برکات بسیاری داشت، امام خمینی (ره) نیز فرمودند اگر جنگ اتفاق بیافتد برای ما رحمت است، البته در دفاع مقدس عزیزانی شهید و جانباز شدند که شهدا در واقع زنده هستند و آنها نیز که در راه خدا چیزی دارند این ذخیره آنها شده و خداوند سعادتی به آنها عنایت می‌فرماید.
امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: دفاع مقدس برای ما خیر و برای دشمنان شر بود و این نهضت بیداری اسلامی نیز سیلی خداوند را بر گوش دشمنان می‌نوازد.
 
 
* امام صادق (ع) بنیانگذار دانشگاه دینی است
وی در ادامه با تسلیت شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: از امام صادق (ع) سوال شد، تقوا یعنی چه و ایشان فرمودند خداوند هرجا تو را فرمان داده است، حضور داشته باشی و هرجا فرموده نباشی، آنجا حضور نداشته باشی و این معنایی روشن از تقوا است.
عابدینی افزود: امام صادق (ع) بنیانگذار دانشگاه دینی شد و ایشان شاگردان بسیاری را تربیت کردند که یکی از این شاگردان جابربن حیان بود.
وی عنوان کرد: امام صادق (ع) در خصوص ویژگی شیعیان از دیدگاه جدشان حضرت علی (ع) می‌فرمایند: شیعیان در راه ولایت ما عزم جان می‌کنند و سر از پای نمی‌شناسند و در دفاع مقدس نیز این اتفاق افتاد و شیعیان به عشق اهل بیت جان دادند و این ایثارگری در راه ولایت که راه خداست، ویژگی شیعیان است.
امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: دوست داشتن اهل بیت، رفت به دیدار و زیارت یکدیگر، ظلم نکردن به دیگری در عصبانیت، دوری از اسراف در خوشحالی و محبت به یکدیگر از دیگر ویژگی شیعیان است.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول