اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن انکولوژی زنان اروپا در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس؛

زنان دردهای شکمی را جدی بگیرند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن انکولوژی زنان اروپا در حاشیه سمینار بین‌المللی انکولوژی زنان در یزد گفت: زنان خونریزی های نامنظم را جدی بگیرند و دردهای شکمی را قبل از اینکه به مراحل حاد برسد، با پزشک مطرح و درمان کنند.

زنان دردهای شکمی را جدی بگیرند
پروفسور وندرزی متخصص انکولوژی زنان و رئیس انجمن انکولوژی زنان اروپا در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار فارس در یزد در خصوص شایع‌ترین سرطان‌های زنان در دنیا اظهار داشت: سرطان رحم، آندومتر، سرطان ”گردن رحم” یا سرویکس (Cervix) و سرطان سینه شایع‌ترین سرطان های زنان در دنیاست.
وی افزود: سرطان های لگنی و واژینال نیز در برخی نقاط دنیا در بین زنان شایع است.
رئیس انجمن انکولوژی زنان اروپا ضمن اشاره به روش های درمانی در این خصوص تصریح کرد: درمان سرطان سینه در ایران بیشتر توسط جراحان صورت می گیرد در حالیکه این مهم بایست به وسیله متخصصین سرطان شناسی انجام شود.
وی ضمن اشاره به آخرین پیشرفت های علمی دنیا در زمینه پیشگیری و درمان سرطان‌های زنان عنوان داشت: یکی از مهمترین پیشرفت های اخیر که در کشور هلند نیز در حال انجام است کشف واکسن برای سرطان های گردنه رحم می باشد که برای کودکان 12 سال مورد استفاده است و در افراد مسن کاربردی ندارد.
این متخصص انکولوژیِ زنان یادآور شد: در بعضی کشورهای دنیا این واکسن به صورت برنامه اجتماعی انجام می گیرد. به عنوان مثال؛ در کشور هلند از کودکان 12 سال دعوت شد تا واکسینه شوند اما در نهایت 65 درصد حضور پیدا کردند.
پرفسور وندرزی در ادامه ضمن اشاره به آمار مبتلایان به سرطان های زنان گفت: میزان شیوع سرطان‌ها در کل دنیا متفاوت است به‌طور مثال؛ سرطان دهانه رحم در آسیا بسیار شایع است در حالیکه در بعضی کشورها اصلا شایع نیست و سرطان سینه در اروپای غربی شایع‌تر از اروپای شرقی است.
وی در پاسخ به اینکه چرا سرطان رحم در کشورهای آسیایی شایع‌تر است، گفت: در این کشورها به این دلیل انجام نشدن غربال گری مناسب، این سرطان ها شایع‌تر است،‌ در حالی که در برخی کشورها مثلا کشور هلند زنان 65 تا 30 هر پنج سال یکبار تست پاپ اسمیر انجام می گردد و این غربالگری باعث پیشگیری و حتی کنترل آن در مراحل اولیه مهار کنند.
رئیس انجمن انکولوژی زنان اروپا با تاکید بر این مطلب که زنان علائم اولیه غیر طبیعی که در بدنشان رخ می دهد را جدی بگیرند توصیه کرد: خون ریزی های غیر طبیعی ناحیه واژینال  و دردهای شکمی را جدی بگیرند و در نخستین فرصت به متخصص زنان مراجعه کنند.
وی همچنین توصیه کرد: زنان خونریزی های نامنظم را جدی بگیرند و دردهای شکمی را قبل از اینکه به مراحل حاد برسند با پزشک مطرح نموده و درمان کنند.
پرفسور وندرزی در پایان انجام فعالیت های ورزشی (صبح و اواخر شب) و مصرف غذاهای سالم و همچنین اجتناب ازپرخوری را از دیگر موارد جهت پیشگیری از بروز سرطان های زنان عنوان کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول