اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

/گزارش فارس از سرزمین‌‌های اشغالی/

طرح عباس برای تشکیل دولت فلسطین/ اسرائیل: مخالفیم

خبرگزاری فارس: دیروز و همزمان با درخواست رسمی عباس برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی، سرزمین‌های اشغالی مملو از التهاب و موج ضد صهیونیستی فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی بود.

طرح عباس برای تشکیل دولت فلسطین/ اسرائیل: مخالفیم
به گزارش خبرنگار فارس از غزه ، دیروز و همزمان با طرح عباس برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی در سازمان ملل، سرزمین‌های اشغالی مملو از التهاب و موج ضد صهیونیستی فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی بود. از صبح دیروز 22 هزار نیروهای ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی برای مقابله با تظاهرات احتمالی فلسطینیان به حال آماده‌باش درآمده بودند.
 
پلیس رژیم اشغالگر همچنین به منظور آمادگی برای مقابله با تظاهرات فلسطینیان آماده‌باش نوع 3 ویژه وضعیت‌های اضطراری اعلام کرده بود، این آماده باش تا پایان امروز ادامه خواهد داشت.

ممانعت صهیونیست‌ها از شرکت مردم در نماز جمعه مسجد الاقصی
 
در همین راستا نیروهای اشغالگر جوانان فلسطینی ساکن قدس و افراد پائین‌تر از 50 سال را از ورود به مسجدالاقصی برای به جا آوردن نماز جمعه منع کردند و درگیری‌هایی نیز بین جوانان و نظامیان صهیونیست رخ داد. آنها همچنین به گشت‌زنی در خیابان‌های اصلی شهر پرداخته و تعدادی از خیابان‌ها را بستند. 

 
درخواست رسمی عباس برای تشکیل دولت مستقل فلسطین

عصر دیروز "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل را تقدیم "بان‌کی‌مون" دبیر کل سازمان ملل کرد.
 
این در حالی است که پیش از این،‌ عباس درخواست "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انصراف از ارائه درخواست به سازمان ملل و در مقابل ازسرگیری مذاکرات مستقیم با اسرائیل را رد کرده است.
 
اوباما دیروز نشست جداگانه‌ای را با عباس و "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار کرد، اما به هیچ نتیجه‌ای در خصوص قضیه فلسطین نرسید.

عباس در سخنرانی خودبه فشارهای فراوانی که در جریان ارائه درخواست تشکیل دولت مستقل فلسطینی از سوی واشنگتن در معرض آن بوده، اشاره کرد.

وی همچنین تاکید کرد: تشکیلات خودگردان پس از این‌که به این نتیجه رسید که راه‌حل دو دولت به شدت از سوی اسرائیل مورد تهدید است، تصمیم گرفت به سازمان ملل متحد برای ارائه درخواست خود مراجعه کند، درحالی‌که همواره در طول مذاکرات و برای دستیابی به سازش نهایی امتیازات بسیاری را به اسرائیل دادیم.

عباس هدف مردم فلسطین از ارائه این درخواست را دستیابی به حق و حقوقشان دانست و خواستار بازگرداندن قدس شرقی به دامان کشور فلسطینی به عنوان پایتخت خود و همچنین نوار غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود شد.

عباس: مصمم به مذاکره با اسرائیل هستیم

رئیس تشکیلات خود گردان فلسطینی در ادامه درخواست خود گفت: این تقاضا به معنای به رسمیت شناختن اسرائیل و در کنار آن به رسمیت شناختن فلسطین است و ما خواهان تحقق اهداف مورد نظر اسرائیل هستیم اما در عین حال خواهان تحقق اهداف مورد نظر ملت فلسطین نیز می‌باشیم و من اینجا به نمایندگی از سازمان آزادیبخش فلسطین و ملت فلسطین حضور یافته‌ام تا بگویم بگذارید با تشکیل کشور فلسطینی آینده‌ای برای فرزندان خود بسازیم و به جای مراکز ایست و بازرسی میان همدیگر پل بسازیم و دو کشور اسرائیل و فلسطین به عنوان دوست در کنار هم باشند.

رئیس تشکیلات خودگردان گفت: ما مصمم به ادامه مذاکره و گفت‌وگو با اسرائیل هستیم و امیدواریم طی هفته‌های آینده اقدامات بیشتر و جدی‌تری در این‌باره در جامعه بین المللی صورت گیرد. عباس از تمام کشورهایی که تاکنون کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت شناخته‌اند، تشکر و قدردانی کرد و از بان کی مون خواست، هرچه سریع‌تر درخواست تاسیس کشور مستقل فلسطینی را در مناطق 1967 جهت تصویب به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه دهد.


شورای امنیت دوشنبه به رسمیت شناختن کشور فلسطین را بررسی می‌کند

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه طرح به رسمیت شناختن کشور فلسطین و عضویت کامل آن در این سازمان را بررسی میکند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی"الجزیره"، "نواف سلام" نماینده لبنان در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت به خبرنگاران گفت که این شورا متشکل از 15 عضو روز دوشنبه ساعت 7 عصر به وقت گرینویچ درخواستی را که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به "بان کی‌مون" دبیرکل سازمان ملل ارائه کرد، بررسی خواهد کرد.
 
برای دستیابی یک کشور به عضویت کامل در سازمان ملل موافقت شورای امنیت ضروری است.
 
"محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل و به رسمیت شناختن آن در مرزهای سال 1967 را به "بان کی‌مون" ارائه کرد.
 
بر اساس منشور سازمان ملل دبیرکل این سازمان چنین درخواست‌هایی را تحویل و پس از آن به شورای امنیت ارجاع می‌دهد و در نهایت نیز مجمع عمومی در خصوص به رسمیت شناختن یک کشور و یا اعطای عضویت جدید تصمیم می‌گیرد.
 
در حالی که فلسطینیان از حمایت گسترده در مجمع عمومی برخوردار هستند اما پیش‌بینی می‌شود که این درخواست در شورای امنیت با دشواری‌های مواجه شود و حتی در صورت دستیابی فلسطینیان به 9 رأی از مجموع 15 رأی که برای تصویب قطعنامه‌های ضروری است، در آن صورت نیز آمریکا تهدید کرده است که این طرح را وتو خواهد کرد.


نتانیاهو پذیرش دولت فلسطینی را منوط به رسمیت شناختن اسرائیل دانست

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در سازمان ملل با رد درخواست محمود عباس، پذیرش دولت فلسطینی را منوط به رسمیت شناختن اسرائیل دانست.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به درخواست "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل گفت: فلسطینی ها اول به جای تلاش برای تشکیل دولت مستقل باید با اسرائیل به صلح دست یابند.

وی تصریح کرد: "زمان آن فرا رسیده تا فلسطینی ها اسرائیل را به عنوان دولت یهودی به رسمیت بشناسند."

نتانیاهو با رد اظهارات عباس مبنی بر اینکه تداوم شهرک سازی ها در اراضی اشغالی موجب شکست مذاکرات سازش بوده مدعی شد هسته اصلی تنش بین 2 طرف به رسمیت شناخته نشدن دولت مستقل یهودی و تعیین مرز های آن از سوی فلسطینیان است.

در حالی که با گسترش موج بیداری اسلامی درخاورمیانه، اسرائیل متحدان خود در منطقه را از دست داده، نتانیاهو مدعی شد اسرائیل در تلاش برای تجدید روابط و برقراری صلح با کشورهایی نظیر مصر، اردن و ترکیه است.

سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی انجام شد که شمار قابل توجهی از نمایندگان کشورهای اسلامی و عربی از جمله لبنان در محل سالن مجمع عمومی سازمان ملل حضور نداشتند.


تظاهرات ضد صهیونیستی در پی ارائه طرح عباس

در پی ارائه این طرح از سوی عباس در سازمان ملل، صدها تن از مردم فلسطین در شهر رام الله علیه سیاست‌های رسانه‌ای آمریکا با عنوان آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه‌اند، تظاهرات کردند.
 
نظامیان رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از به آتش کشیدن عکس اوباما و پرچم اسرائیل به سمت تظاهرکنندگان یورش برده و با پرتاب گاز اشک‌آور به آنها حمله کردند. آنها همچنین در حین سخنرانی نیز در میدا‌ن‌های اصلی کرانه باختری تجمع کردند و به سخنرانی "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گوش فرا دادند.

پرتاب کفش فلسطینی‌ها به تصویر نتانیاهو هنگام سخنرانی در سازمان ملل

فلسطینی های ساکن کرانه باختری در واکنش به سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به سوی نمایشگر‌های تلویزیونی پخش کننده تصویر وی، کفش پرتاب کردند.  
شماری از شهروندان فلسطینی که برای مشاهده سخنرانی "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان در میادین اصلی شهر گردهم آمده بودند با آغاز سخنرانی "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و پخش آن از نمایشگر‌های تلویزیونی به تصویر وی کفش پرتاب کردند.

سخنرانی نتانیاهو در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل تنها ساعتی پس از سخنرانی عباس در این مجمع آغاز شد.


انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول