اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

کارشناس امور خاورمیانه در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد؛

خطرات و ابعاد تصویب طرح کشور مستقل فلسطینی در سازمان ملل

خبرگزاری فارس: یک کارشناس امور خاورمیانه در گفت‌وگویی به خطراتی که تصویب طرح تشکیلات خودگردان فلسطینی برای کشور مستقل فلسطینی به همراه خواهد داشت، اشاره کرد.

خطرات و ابعاد تصویب طرح کشور مستقل فلسطینی در سازمان ملل
"سعدالله زارعی"کارشناس امور خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به بررسی اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین برای ارائه درخواست برسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطینی پرداخت.
 
تصویب طرح به رسمیت شناخته شدن فلسطین به کشور فلسطینی منجر نمی‌شود

وی در این مصاحبه به بررسی پیامدهای تشکیل دولت مستقل فلسطینی پرداخت و گفت: نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که درخواست به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فسطینی در سازمان ملل و در مجمع عمومی این نهاد، چه رای بیاورد و چه رای نیاورد،‌در شرایط کنونی به تشکیل کشور فلسطینی منتهی نخواهد شد، چون پیش از این در قطعنامه‌های مختلفی به مسئله کشور فلسطینی اشاره شده بود اما این کشور ایجاد نشد چون اسرائیلی‌ها به شدت با این موضوع مخالف هستند. 
 
اراده بین‌المللی برای اجبار اسرائیل به پذیرش قطعنامه سازمان ملل وجود ندارد

زارعی افزود: از سوی دیگر یک اراده بین‌المللی که اسرائیل را وادار به پذیرش قطعنامه‌های سازمان ملل بکند،‌ وجود ندارد. هم اکنون نیز اینگونه اراده‌ای وجود ندارد و اسرائیلی‌ها در برابر تشکیل این چنین کشوری نیز حساس هستند.
 
وی به یکی از مزایای که تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال دستیابی به آن با ثبت کشور مستقل فلسطینی است اشاره کرد و گفت: یکی از مزایای به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطینی آن است که فلسطینیان با این عنوان می‌توانند در مجامع عمومی طرح شکایت کنند و حقوق فلسطینی‌ها را پیگیری کنند.
 
واگذاری 78 درصد از خاک فلسطین به اسرائیل در صورت تشکیل فلسطین در مرزهای 67  

سعدالله زارعی به خطری که این موضوع برای فلسطینیان به همراه خواهد داشت اشاره کرد و گفت: اگر این طرح بدون هیچگونه توافق درباره سرزمین‌های سال 1948 صورت گیرد، به معنای تقدیم همیشگی 78 درصد از خاک فلسطین به اسرائیل است و به عبارتی دیگر به معنای تقدیم سرزمین‌های سال 1948 به اسرائیل است و این نکته خطرناک تفسیر این طرح است.
 
ایران مخالف واگذاری اراضی فلسطین به اسرائیل است نه مخالف تشکیل کشور فلسطین 

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به مواضع ایران در قبال تشکیل مستقل فلسطین گفت: ایران به هیچ وجه مخالف تشکیل دولت مستقل فلسطین و کشور فلسطینی نیست بلکه ایران هموراه حامی تشکیل دولت فلسطینی بوده است اما موضوعی که ایران با آن مخالف است، واگذاری اراضی فلسطینی به اسرائیل و نه تشکیل کشور فلسطینی است. موضوعی که آمریکایی‌ها با آن مخالف هستند تشکیل دولت فلسطینی به طور کلی و واگذاری سرزمین‌های سال 1967 است که فقط 22 درصد از کل سرزمین فلسطین را تشکیل می‌دهد.
 
ایران طرح کنونی تشکیل دولت فلسطینی را صادقانه نمی‌بیند
آمریکا مخالف به رسمیت شناختن حقوق فلسطینیان است

وی گفت: ایران طرح کنونی تشکیل دولت مستقل فلسطینی در سازمان ملل را صادقانه نمی‌بیند و معتقد است که مقدمه‌ای برای تثبیت دائمی اسرائیل در منطقه است اما مخالفت آمریکا بر اساس مبنای به رسمیت نشناخته شدن حقوق فلسطینیان است که دو موضوع مجزای از یکدیگر است.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول