اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با فارس:

طرح فعلی تشکیل کشور فلسطینی فریب است/مسئولان عجولانه موضع‌گیری نکنند

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاست‌خارجی گفت: طرح تشکیل کشور مستقل فلسطینی، برای کنترل نهضت‌های اسلامی که در منطقه شکل گرفته ارائه شده و در بلند مدت هیچ ارزشی ندارد.

طرح فعلی تشکیل کشور فلسطینی فریب است/مسئولان عجولانه موضع‌گیری نکنند
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس درباره طرح تشکیل کشور فلسطینی که در سازمان ملل ارائه شده اظهار داشت: موضوع تشکیل کشور فلسطینی یک هدف نزدیک و یک هدف دور دارد.

وی با اشاره به اینکه طرفداران خط سازش هوادار این طرح هستند افزود: کسانی که در خط سازش منطقه حضور دارند با خواست آمریکا و اسرائیل طرح تشکیل کشور فلسطینی را برای کنترل نهضتی‌های اسلامی منطقه ارائه کرده‌اند و این هدف کوتاه مدت آنهاست.

این کارشناس مسائل سیاست‌خارجی اهداف انقلاب‌های منطقه را در سه دسته‌تقسیم کرد و گفت: هدف اول این انقلاب‌ها، ضد استبدادی و هدف دوم ضد صهیونیستی و بالاخره سومین هدف ضد استکباری است.

فلاحت‌پیشه انقلاب‌های منطقه را در فاز دوم دانست و ادامه داد: انقلاب‌های منطقه از فاز اول که ضد استبدادی بود عبور کرده و به فاز دوم که ضد صهیونیستی است وارد شده‌اند و اکنون شاهدیم که انقلابیون به سفارتخانه‌های اسرائیل یورش می‌برند.

وی اضافه کرد: آمریکا می‌داند که به زودی فاز سوم که حمله به حضور خودش در منطقه است آغاز می‌شود بنابر این طرح تشکیل کشور فلسطینی، طرحی آمریکایی ـ اسرائیلی برای ایجاد انشقاق بین انقلابیون در کشورهای رها شده است تا انرژی متراکم ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی آنان را به بحث تشکیل کشور فلسطینی بکشاند و آن را منحرف کند.

فلاحت‌پیشه درباره جزئیات طرح تشکیل کشور فلسطینی هم گفت: تشکیل کشوری در کنار یا دل سرزمین‌های اشغالی که ارتش، سیاست‌خارجی، مانور مشترک نظامی و هیچ رابطه مستقلی باجهان خارج نداشته باشد و دائما زیر تهدید اسرائیل باشد، طرح کلی تشکیل کشور فلسطینی است.

وی با بیان اینکه در بلند مدت، این بحث‌ها به جایی نخواهد رسید و آمریکا و اسرائیل اجازه تشکیل کشور مستقل فلسطینی را نمی‌دهند افزود: بهتر است مسئولان کشورمان نیز با عجله موضع‌گیری نکنند.

فلاحت‌پیشه در پاسخ به این سؤال که با توجه به آشتی فتح و حماس آیا حماس نیز از طرح تشکیل کشور فلسطینی با چنین شرایطی حمایت می‌کند یا نه گفت: حماس و فتح برای آشتی ملی توافق کردند و به سوی بحث تشکیل کشور فلسطینی هم رفتند اما وقتی فهمیدند آمریکا پشت پرده این طرح است، کنار کشیدند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول