اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسول دفتر فرهنگستان علوم اسلامی تاکید کرد:

وابستگی انقلاب کشورهای دنیا به انقلاب ایران

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر فرهنگستان علوم اسلامی گفت: ثبات انقلاب‌ها در کشورهای اسلامی دنیا به حرکت‌های کشور ایران در عرصه‌های مختلف بستگی دارد.

وابستگی انقلاب کشورهای دنیا به انقلاب ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمد مهدی میر باقری صبح امروز در همایش بیداری اسلامی و وظایف نخبگان در دانشگاه شیراز اظهار داشت: انقلاب‌هایی که امروز در کشورهای اسلامی اتفاق افتاده انقلاب مطالبات و فطرت‌هایی است که به دنبال عدالت اسلامی هستند.
باقری تصریح کرد: یکی از عوامل موثر انقلاب کشورهای اسلامی بازسازی هویت اسلام پس از انقلاب اسلامی و احیای آن با حرکت امام (ره) است.
وی ادامه داد: امروز تمدن غربی مدعی شده تمام تمدن‌ها و هویت‌های دیگر خورده هویت و تمدن هستند و این در حالی بوده که اسلام همواره بر اینها برتری داشته و امروز بازسازی هویت انقلاب اسلامی موجب هجوم علیه انقلاب تجدد شده است.
مسئول دفتر فرهنگستان علوم اسلامی به خیزش‌ها و بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی هویت اسلامی را احیا کرده و بر خلاف تفکر غربی‌ها که اسلام را خورده‌فرهنگ می‌نامیدند بر آن چتر انداخته است.
وی بیان کرد: امروز غرب تلاش می‌کند این انقلاب‌ها و جوشش‌ها را کنترل کرده و به نقطه مطلوب خود از جمله دموکراسی و مطالبه هماهنگ با خاورمیانه جدید تبدیل کند و این در حالی است که با وضعیت موجود موفق نمی‌شود.
باقری ادامه داد: همچنین غرب تلاش می‌کند جریان سکولاریسم میانه‌رو معتقد به آزادی مذهبی که در ترکیه به وجود آورده است را در کشورهای مختلف اسلامی پیاده کند.
وی تصریح کرد: باید برای نجات و پیروزی کشورهای اسلامی در منطقه آرمان جامعه‌ای را تعریف کرده و یا با پیش‌نویس قانون اساسی نسبت به فرهنگ و قابلیت‌های آن منطقه برنامه‌ریزی کنیم.
این مسئول اضافه کرد: همچنین باید مهدویت را به عنوان آرمان در بیداری اسلامی آنان معرفی کرده و به سمت آن حرکت کنیم.
وی گفت: باید برای رسیدن به الگوهای اسلامی در کشورهای اسلامی منطقه نقشه روشنی را برای آنان متناسب با آن کشورها ترسیم کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول