اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قیامدشت:

دفاع مقدس مظهر اسلام‌دوستی ملت ایران بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قیامدشت با اشاره به رشادت‌های جوانان انقلاب اسلامی در عرصه دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مظهر اسلام‌دوستی ملت ایران بود.

دفاع مقدس مظهر اسلام‌دوستی ملت ایران بود
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید داوود شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه قیامدشت پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به ایام سوگواری شهادت امام صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) با شیوه‌های تربیت شاگرد به استاد و متخصص در هر علم، جذاب و دلنشین، صبر، تحمل و مدارا در برابر سئوال‌های مختلف، حل اختلاف بین مسلمانان و شیعیان و مناظرات علمی ‌در سراسر دنیای اسلام برای شکوفایی نهضت و جهاد علمی گام‌های بسیار مفیدی برداشتند.
امام جمعه قیامدشت افزود: امام صادق (ع) توجه بسیاری به جوانان و تربیت آنها داشتند به کسب علم و دانش اهمیت فراوانی می‌دادند و می‌فرمودند «با مخالفان به گونه‌ای رفتار کنید که به سبب علم و حسن خلق شیعیان به مذهب حق جذب شوند».
وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و عنوان کرد: دفاع مقدس اوج میهن‏پرستی و اسلام‏دوستی ملت ایران بود.
شاهچراغی به فداکاری‏هایی که در آن دوران در جبهه حق علیه باطل صورت گرفت اشاره کرد و گفت: جوانان این مرز و بوم به خوبی توانستند از کشور و ناموس خود دفاع کنند و قدرت ایمان را به رخ جهانیان بکشند.
امام جمعه قیامدشت دستاوردهای دوران دفاع مقدس را در دو بعد معنوی و مادی قابل دسته‌بندی دانست و تاکید کرد: در حالی که در جنگ‌ها ابزار فیزیکی، تجهیزات و تعداد نیروی انسانی خودی و دشمن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، بنابراین در دفاع مقدس، امام راحل توانست از قدرت معنوی نیروی انسانی در بازدارندگی استفاده کند و پیروز شود.
وی ادامه داد: هنر امام خمینی (ره) این بود که توانست با بهره‌گیری از قدرت معنوی نیروی انسانی، هشت سال در برابر تمام تجهیزاتی که در اختیار دشمن بود، مقاومت کنند و با قاطعیت به پیروزی برسد.
شاهچراغی همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس بیداری اسلامی در ایران گفت: در قضیه بیداری اسلامی و نهضت‌های عربی غرب بیشترین استفاده را از این خلا برد به طوریکه ایجاد اختلاف، نظام‌سازی، پیشنهاد قانون اساسی شرک‌آلود و برنامه‌ریزی برای انقلابی با استفاده از نخبگان و خواص سازشکار و عوامل نفوذی در برهه‌های حساس بخشی از این توطئه‌هاست.
امام جمعه قیامدشت در پایان تصریح کرد: قله عظمت و زیبایی این اجلاس منشوری بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی با امداد غیبی، تجارب عینی و مطالعات گسترده ای که دارند، در افتتاحیه این اجلاس بیان کردند و جا دارد که در متون درسی تدریس شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول