اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌ شرقی:

ثبت جهانی بازار تبریز ثبت سلوک زندگی آذربایجان است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ثبت جهانی بازار تبریز گفت: دنیا با ثبت جهانی بازار تبریز مجموعه‌ای از سنگ و کلوخ را به ثبت نرسانده بلکه سلوک زندگی و تاریخ آذربایجان را ثبت و حفظ کرده است.

ثبت جهانی بازار تبریز ثبت سلوک زندگی آذربایجان است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری آذربایجان ‌شرقی احمدعلیرضا بیگی در مراسم گرامیداشت ثبت ملی منظومه حیدربابا در هفته فرهنگی آذربایجان شرقی در تهران اظهار کرد: زندگی سرشار از طراوت و رونق اقتصادی آذربایجان، عظمت بازار بزرگ تبریز را خلق کرد.
وی تبریز را شهری در میان شاهراه غرب به شرق توصیف کرد و گفت: تاریخ ایران و آذربایجان پیش از اسلام با هاله‌ای از ابهام مواجه بود؛ اما سرنوشت ایران پس از اسلام درخشان شد و تبریز نیز به شهری پر رونق و سرشار از نشاط تبدیل شد.
بیگی با اشاره به دینداری و میهن‌پرستی تمام اقوام ایرانی تصریح کرد: ایران اسلامی مهم‌ترین رکن وحدت همه ما به حساب می‌آید.
رئیس کارگروه میراث  ‌فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی عنوان کرد: آذربایجانی، کرد، بلوچ، گیلک و سایر اقوام هر یک فرهنگ خود را دارند، اما همگی برخواسته از هویتی ایرانی و اسلامی هستند که زمینه گسترده‌ای از مشترکات را دارند.
وی خاطرنشان کرد: میهن برای اقوام ایرانی جایی است که به دین‌داری، ویژگی‌ها و خاک آن بیش از سایر نقاط دنیا دلبستگی داریم.
بیگی با اشاره به وطن‌دوستی مردم آذربایجان بیان کرد: عشق و علاقه آذربایجانی‌ها به ایران و اسلام در مشروطه، انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به خوبی نمایان است.
رئیس ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی به موضوع ثبت ملی منظومه «حیدر بابایه سلام» استاد شهریار اشاره کرد و گفت: امروز مقبرةالشعرای تبریز، زندگی و آثار استاد شهریار به یکی از جاذبه‌های گردشگری عظیم تبریز تبدیل شده است و تحرک عالی میراث ‌فرهنگی استان در سال‌های اخیر موجب شده است تا آذربایجان شرقی از هر فرصتی برای معرفی جایگاه واقعی‌اش به خوبی استفاده کند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول