اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون‌ استاندار همدان:

لزوم معرفی توانمندی‌های همدان در نمایشگاه هفته فرهنگی

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار همدان گفت: ظرفیت و توانمندی‌های 3 هزار و 100 ساله همدان در نمایشگاه هفته فرهنگی به خوبی معرفی شود.

لزوم معرفی توانمندی‌های همدان در نمایشگاه هفته فرهنگی
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی ظهر امروز در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه اینکه هفته فرهنگ و هنر استان در تهران باید به همه دستگاه‌های استان ابلاغ شود، افزود: هفته فرهنگ و هنر و نمایشگاهی که در این راستا برگزار می‌شود، به لحاظ حجم کاری بسیار خوب است به طوری که می‌تواند نقطه عطفی در معرفی استان به شمار رود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ماهیت اصلی برنامه‌ها در تهران هنری و فرهنگی است، نگاه نرمی باید به این موضوع داده شود، به طوری که ماهیت آن باید به نوعی باشد که محاسن استان را به خوبی معرفی کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه ظرفیت و توانمندی استان روز به روز نمایان‌تر می‌شود، افزود: با وجود اینکه در ارائه و معرفی توانمندی استان نواقصی وجود دارد، اما استان همدان با توجه به تاریخ و عقبه‌ای که دارد، توانمندی زیادی دارد باید با توجه به ماهیت نمایشگاه، ویژگی‌های آن تعریف شود.
وی با اشاره به اینکه 9 مجتمع گردشگری در همدان در حال فعالیت است، عنوان کرد: تله‌کابین یکی از مجتمع‌های گردشگری است که فعال است و مردم استفاده می‌کنند و بام ملایر نیز با جدیت توسط شهرداری ملایر در حال انجام است.
فامیل‌کریمی خاطرنشان کرد: تاریخ اسناد ملی استان همدان، تاریخی غنی است و این به خاطر این است که همدان از تاریخی غنی برخوردار است و رهبری نیز بر تاریخ 3 هزار و 100 ساله همدان اذعان دارند.
وی با تأکید بر اینکه فرمانداران نیز باید در این راستا هماهنگی لازم را داشته باشند، افزود: در حال حاضر 40 غرفه در نمایشگاه پیش‌بینی شده است که باید مورد توجه قرار گیرد و این امر نیازمند تبلیغ و اطلاع‌رسانی است تا افراد در این نمایشگاه حضور یابند.
معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار همدان عنوان کرد: اگر امروز در برخی موارد مشکلاتی وجود دارد، اما ضریب استان به لحاظ میانگین کشوری خوب است اگر بتوانیم نیروی انسانی خوبی را به کشور معرفی کنیم، ضریب هوشی ما نیز بالا می‌رود.
وی با بیان اینکه از منابع انسانی در حوزه فرهیختگان می‌توان استفاده کرد، بیان کرد: در سفرهای شهرستانی استاندار، یک هزار نخبه استانی شناسایی شدند که اگر در سفرها شناخته نمی‌شدند هیچگاه شناسایی نمی‌شدند، به همین علت می‌توان در غرفه‌ای در نمایشگاه این هزار نخبه را معرفی کنند.
فامیل‌کریمی در ادامه با بیان اینکه میدان امام به لحاظ مهندسی حرف اول را در معماری می‌زند، افزود: میدان امام همدان به لحاظ نوع مهندسی می‌تواند، در نمایشگاه غرفه‌ای را به خود اختصاص دهد که معرفی همدان را به دنبال دارد.
وی با اشاره به 330 قنات در شهر همدان عنوان کرد: این شهر با این ظرفیت در معرفی همدان نقش مهمی دارد که بسیاری از این قنات‌ها همچنان در شهر همدان وجود دارد.
معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: تور خبرنگاران استان نیز برای پوشش خبری کامل نمایشگاه فراهم شود تا آنها بتوانند در زمان مناسب در نمایشگاه تهران حضور یابند.
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان نیز گفت: هفته فرهنگی استان‌های کشور از 28 شهریور ماه در سه مکان نیاوران، سعدآباد و ارگ آزادی برگزار می‌شود.
اسدالله بیات افزود: نمایشگاه هفته فرهنگی استان همدان از 10 تا 15 مهر ماه همزمان با هفته گردشگری در مجتمع ارگ آزادی برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: جشنواره شیره‌پزان در ملایر و جشنواره گردو در تویسرکان انجام می‌شود که همزمان این جشنواره در نمایشگاه تهران نیز به نوعی برگزار می‌شود تا بازدیدکنندگان از این سوغات همدان نیز دیدن کنند.
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان اظهار کرد: محیط زیست در سه محور توانمندی زیستی و گیاهی استان و مناطق حفاظت شده می‌تواند در این نمایشگاه حضور یافته و به همگان معرفی کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول