اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کاخ گلستان تهران؛

آئین افتتاحیه هفته فرهنگی استان‌های کشور برگزار شد

خبرگزاری فارس: آئین افتتاحیه هفته فرهنگی استان‌های کشور در کاخ گلستان تهران برگزار شد.

آئین افتتاحیه هفته فرهنگی استان‌های کشور برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی در این مراسم معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی به همه دست‌اندرکاران سازمان صنایع دستی استان‌های مختلف کشور هدف از برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها را ایجاد هبستگی و گسترش فرهنگ‌های بومی دانست و اظهار داشت: برای نخستین‌بار در سطح کشور جشنواره هفته فرهنگی  استان‌ها درتهران با موضوع  آداب و رسوم، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، نمایشی، مطبوعات و اتحادیه‌های گردشگری هر استان برگزار می‌شود.
حامد دهقانان با بیان اینکه تمام عناصر فرهنگی دخیل در استان‌های مختلف در این جشنواره حضور دارند،  تصریح کرد: حضور اساتید برجسته و پیشکسوت هنری در هر استان و اجراهای زنده موسیقی و آئینی‌های بومی از دیگر ویژگی‌های این جشنواره به شمار می‌آید.
وی د رادامه خاطرنشان کرد: جشنواره اقوام ملی نیز از پنج تا هفت مهرماه سال جاری در شهرستان گرگان برگزار می‌شود که استان‌های مختلف از ظرفیت‌های مختلف خود در زمینه معرفی رسوم بومی استفاده خواهند کرد.
دهقانان برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها را موجب تحرک وشادابی میان اقوام مختلف ایرانی دانست و تصریح کرد: بیش از پنج هزار نفر در تهران و هشت هزار نفر در شهرستان‌ها به طور مستقیم درگیر اجرا و برگزاری این جشنواره هستند.
وی همچنین مشارکت و حضور همزمان استان‌های مختلف در جشنواره فرهنگی استان‌ها را از مهم‌ترین دستاوردهای جشنواره خواند و افزود: به زودی این جشنواره در مراکز استان‌های کشور نیز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول