اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

تنها به شناخت شناسنامه‌ای امامان اکتفا نکنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان گفت: نباید تنها به شناخت شناسنامه‌ای امامان اکتفا کرد بلکه باید تمام ابعاد وجودی آنها را شناخت تا بتوان در مسیر درست و صحیح حرکت کرد.

تنها به شناخت شناسنامه‌ای امامان اکتفا نکنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با تأکید بر لزوم رعایت تقوای الهی، تمرکز بر روی مسائل اعتقادی و رعایت آنها را از ضروریات دانست و افزود: در عرصه حق و حقیقت و حرکت در این مسیر باید همواره مدافع حق و مخالف جریان باطل بود.
وی با بیان اینکه نباید ذره‌ای با جریان باطل سازش داشت، ادامه داد: حضور در جریان حق ولی سازش با جریان باطل معنایی جز نفاق ندارد که این جریان بسیار خطرناک و خطرساز خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان همدان برخورداری از بصیرت و ایمان والا را عامل کسب معرفت و شناخت حقیقت دانست و ابراز کرد: حضور در حزب‌الله سعادت دنیوی و اخروی را برای آدمی رقم می‌زند و باید به این مهم توجه داشت که تنها حزب رستگار جهان، حزب‌الله است.
وی با بیان اینکه خدای متعال با روح خود، حرکت‌کنندگان در مسیر حزب‌الله را تأیید می‌کند، گفت: امامان(ع) مؤید به روح خدای تبارک و تعالی هستند و در سایه این تأیید روحی به مقامی رسیده‌اند که می‌توانند ناممکن‌ها را ممکن سازند.
محمدی ادامه داد: حال این سؤال پیش می‌آید که همان روح تأییدکننده امام معصوم(ع) روح دیگر افراد حاضر در مسیر جبهه حزب‌الله را تأیید می‌کند یا این طور نیست، که در پاسخ به این مهم باید گفت اگر از لحاظ حقیقیت یکی باشند اما از نظر مراتب با یکدیگر تفاوت دارند.
وی با بیان اینکه باید یک امام‌شناس واقعی بود تا از این طریق بدون کم و کاستی، نسبت به رعایت اوامر ایشان اقدام کرد، ادامه داد: نباید تنها به شناخت شناسنامه‌ای امامان اکتفا کرد بلکه باید تمام ابعاد وجودی آنها و ظرفیت‌های آنها را شناخت تا بتوان در مسیر درست و صحیح حرکت کرد.
امام جمعه همدان افزود: متأسفانه یکی از مشکلات ما این است که امام(ع) را با خود مقایسه می‌کنیم و همین امر عامل عدم تبعیت از ایشان است در صورتی که بشریت مدیون امامان معصوم(ع) است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام جعفر صادق(ع)، گفت: هیئت‌های عزاداری را باید از حالت تماشاچی‌گری بیرون آورد و به جای استفاده از ابزاری چون طبل، سنج و ادواتی از این قبیل، عامل ارتقای معرفت نسبت به امام معصوم(ع) بود.
محمدی با بیان اینکه مسئولان هیئات مذهبی باید از ورود خرافات جلوگیری کنند، عنوان کرد: کم‌کاری مسئولان هیئات در این زمینه و یا بی‌توجهی به خرافه‌زدایی موجب می‌شود تا برای همیشه مدیون مردم باشند چرا که انجام درست وظیفه توسط آنها در اشاعه دین و برخورداری از بصیرت بسیار مهم است.
وی در پایان سخنانش با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از معلمان و مربیان خواست تا دانش‌آموزان را در مسیر دین و دینداری تربیت کنند چراکه این مهم منجر به رضایت خدای متعال می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول