اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

منشأ تمام معضلات موجود فراموشی یاد جبهه‌هاست

خبرگزاری فارس: خطیب نماز جمعه ورامین گفت: منشأ تمام معضلات موجود فراموشی یاد جبهه‌هاست.

منشأ تمام معضلات موجود فراموشی یاد جبهه‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در خطبه اول نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: از بین امامان معصوم سه امام به عنوان معیار و نماد مبارزه با انحرافات اعتقادی شناخته می شوند که حضرت امیرالمومنین (ع)، امام جعفر صادق (ع) و امام رضا (ع) است.
امام جمعه موقت ورامین افزود: مظهر دین شناسی و تشخیص حق از باطل از نظر مبانی فکری، اعتقادی و اخلاقی است، امروز علوم اهل بیت و فقه شیعه مدیون وجود این امام بزرگوار است، دانشگاهی که آن حضرت در مدینه تاسیس کردند حدود ۴ هزار دانشجو داشت.
وی در ادامه با بیان اهمیت تقویت مبانی اعتقادی جامعه تصریح کرد: امروز خانواده ها باید نسبت به معارف دینی آشناتر باشند، در راس معارف دینی خداشناسی قرار دارد و کسی که خدا را بشناسد همه چیز را می‌شناسد.
محمودی در ادامه با معرفی کتاب توحید مفضل امام صادق (ع) در باب معرفت پروردگار گفت: آنهایی که عشق به اهل بیت دارند حتما یک جلد از کتاب مذکور را که بسیار زیبا و روان به فارسی ترجمه شده است در منزل داشته باشند و مطالعه کنند، باید فرزندان ما در مورد آشنایی با معارف اسلام ناب خوب پرورش یابند تا گرفتار دام‌های انحراف اعتقادی نشوند.
وی با اشاره به بهار تعلیم و تربیت عنوان کرد: نظام تعلیم و تربیت رسالت خطیری بر دوش می‌کشد چراکه تمام سرمایه گذاری دشمن ما بر روی نسل جوان است باید معلمان و اساتید با رفتار خود ارزش‌های دینی و اخلاقی را به جوان‌ها اشاعه دهند.
حجت‌الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه زیبنده نیست در مدارس دخترانه معلمان به ظاهر شرعی پایبند نباشند و یا برخی اساتید دانشگاه‌ها افکار انحرافی خود را تبلیغ کنند، باید معلمان و اساتید محترم خود در این جبهه بزرگ با این‌گونه افراد مشکوک و مسئله‌دار برخورد کنند.
امام جمعه موقت ورامین از مدیران آموزش و پرورش و نیز مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خواست بدون رودربایستی و تعارف با اینگونه افراد برخورد جدی کنند.
وی در ادامه به بهانه سالروز تهاجم نظامی امریکا به افغانستان به بهانه تروریسم آمریکا را بزرگ‌ترین تروریست دولتی جهان خواند و افزود: امروز ۱۱ سال از آن حمله وحشیانه می‌گذرد و در این مدت افغانستان حتی یک روز امنیت را در خود مشاهده نکرده است و اخیرا دیدید که برهان‌الدین ربانی یکی از رهبران جهادی افغان ترور شد و ردپای مزدوران آمریکا در این ترور وجود دارد.
خطیب نماز جمعه ورامین گفت: هرجا می‌خواهند به حقوق ملت‌ها تجاوز می‌کنند، لشکرکشی می‌کنند، پایگاه نظامی تاسیس می‌کنند، آن‌‌وقت ادعای دفاع از حقوق بشر دارند و اوباما در سازمان ملل با این شعار و با شعار دموکراسی از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کند، آمریکایی‌ها بدانند هرچه‌قدر بیشتر از اسرائیل دفاع کنند نزد ملت‌ها منفورتر هستند.
وی ترک سازمان ملل در حین سخنرانی رئیس جمهور را نشانه عصبانیت غرب از پیام‌های حق‌طلبانه نظام اسلامی دانست و اضافه کرد: طبق قول شهید بهشتی آمریکا از ما عصبانی باشد و از این عصبانیت بمیرد.
حجت‌الاسلام محمودی سپس هفته دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: هدف رژیم بعث عراق براندازی نظام نوپای اسلامی بود، آنها در جنگ همه چیز داشتند فقط خدا را نداشتند و ما در مقابل آن همه تجهیزات عراق و حمایتهای نظامی، مالی سیاسی شرق و غرب و دولت‌های وابسته منطقه شهید فهمیده‌ها، شهید همت‌ها، شهید باکری‌ها و شهید دوران‌ها را داشتیم و با این شهدا با تمام دنیای کفر جنگیدیم و با اطاعت از امام بت شکن خود دنیا را به شگفتی واداشتیم.
وی ادامه داد: چه دورانی بود دفاع مقدس،شهدا چه کسانی بودند،فرهنگ شهادت چه فرهنگی بود که ما را در دنیا آقا کرد، در دنیا عزیز کرد و شهدا با مظلومیت و عزت ما را به اوج رساندند، ببینید امروز بر سر چه سفره‌ای نشستید، ما مدیون شهدا هستیم.
این مسئول تصریح کرد: ننگ است امروز برخی بیت المال را چپاول می‌کنند، ننگ است بازی‌های سیاسی، ننگ است به بهانه عروسی مجالس مبتذل و زشت در خیابان‌های شهر راه انداختن، از شهدا خجالت بکشید، چرا با وصیتنامه شهدا خداحافظی کردیم، بیدار شویم، امروز منشأ تمام معضلات موجود فراموشی یاد جبهه‌هاست.
وی تبلیغات آموزش موسیقی در برخی از مهدها را خجالت آور دانست و گفت: فرستادن فرزندان به اینگونه مهدها اشکال شرعی دارد، بی‌تفاوت شده‌اید، گویی همه در خوابیم، برخی مراکز آموزشی و تعلیم به اسم آموزش دختران و پسران را مختلط می‌کنند، به کجا می‌خواهیم برویم.
امام جمعه موقت ورامین با تشکر از مسئولان دانشگاه علمی کاربردی مرکز ورامین در مورد اجرای طرح تفکیک جنسیتی افزود: مسئولان کشوری دانشگاه آزاد یاد بگیرند، مسئولان مراکز علمی کشور یاد بگیرند، چرا جوانان را به فساد می‌کشید، باید پاسخگوی خون پاک شهدا باشید.
وی سپس به معضلات اخلاقی موجود در شهرستان اشاره کرد و گفت: مردم مظاهر فساد و معضلات را می‌بینند و به امام جمعه منتقل می‌کنند و از ایشان انتظار دارند، امام جمعه در تمام جلسات با مسئولان اجرایی نگرانیهای مردم را متذکر می‌شود اما امام جمعه مسئول اجرایی نیست، شما وظیفه دارید ارزش‌های اسلامی را از مسئولان درخواست کنید، باید مطالبه کنید.
خطیب نماز جمعه ورامین تصریح کرد: در شهر شهیدان ۱۵ خرداد وجود بداخلاقی‌ها زیبنده نیست، مسئولان موظف به تامین نظرات مردم هستند، قانون دست ما را نبسته است، امروز به لطف خدا قانون دست مسئولان را برای مبارزه با مظاهر فساد باز گذاشته است فقط اقدام انقلابی و شجاعت جهادی می‌طلبد، هیچ مسئولی نمی‌تواند بگوید قانون دست ما را بسته است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول