اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:

تولید 3 هزار تن پسته در بوئین زهرا

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: شهرستان بوئین زهرا با تولید بیش از 3 هزار تن محصول پسته مقام اول استان را داراست.

تولید 3 هزار تن پسته در بوئین زهرا
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، سومین جشن شکرگذاری برداشت پسته در روستای خونان از توابع شهرستان بوئین زهرا برگزار شد که در این مراسم محمد رضا صفری بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ها در بخش کشاورزی از طرح‌های مهم حوزه کشاورزی است که در این راستا لازم است مشارکت بیشتر  برای توسعه این بخش از سوی مسئولان و کشاورزان صورت گیرد.
وی ادامه داد: با اجرای طرح‌های نوین آبیاری و توسعه مکانیزاسیون درصدد ارتقای بهره‌وری و افزایش راندمان تولید هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به وضعیت شهرستان بوئین زهرا در تولید محصولات کشاورزی از جمله پسته افزود: شهرستان بوئین زهرا با تولید بیش از 3 هزار تن محصول پسته مقام اول استان را داراست.
در ادامه معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین اظهار کرد: استان قزوین یکی از مناطق مستعد برای توسعه بخش کشاورزی است.
مجید نادری با اشاره به شرایط اقلیمی شهرستان بوئین زهرا برای توسعه کشت پسته توضیح داد: پسته یکی از اقلام صادراتی کشور است که توسعه و تقویت نوع تولید و ارقام صادراتی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اصلاح نژاد، وزن و اندازه پسته را از طرح‌های در دست اقدام برای توسعه کشت این نوع محصول عنوان کرد:
معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین به دستاوردهای دولت نهم و دهم  اشاره کرد و یاد آور شد: امنیت غذایی و توسعه بخش کشاورزی یکی از کارهای اساسی و زیر بنایی است که طی چند سال گذشته انجام شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا نیز در ادامه گفت: این شهرستان یکی از قطب‌های اصلی تولید پسته در کشور محسوب می‌شود.
مرتضی شعبان نژاد تصریح کرد: بوئین زهرا با دارابودن 3 هزار و 432 هکتار باغ پسته بارور و با تولید بیش از  3 هزار تن محصول، مقام اول استان را داراست و بیشترین ارقام پسته شهرستان، پسته قرمز و سفید قزوین، کال خندان، اکبری، اوحدی، کله قوچی و احمد آقایی است.
وی مشخصه اصلی پسته قزوین را مغز سبز رنگ با چربی بالا، اسید آمینه‌های مناسب و ضروری با پروتیین بالا، قابلیت ورقه ورقه و خلال شدن عنوان کرد و افزود: به دلایل ذکر شده پسته قزوین یکی از محصولات مهم صادراتی کشور محسوب می‌شود.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول