اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشگاه هفته دفاع مقدس در قزوین گشایش یافت

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، نمایشگاه هفته دفاع مقدس در محوطه تیپ 82 صاحب‌الامر (عج) قزوین گشایش یافت.

نمایشگاه هفته دفاع مقدس در قزوین گشایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فرمانده تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین پنج‌شنبه شب در مراسم افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس در قزوین بیان کرد: دفاع مقدس مجموعه‌ای از حماسه‌آفرینی‌ها و افتخارآفرینی رزمندگان ماست که مقابل استکبار ایستادند و اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک این کشور به دست دشمنان بی‌افتد.
ابوالحسن کبیری ادامه داد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای بیان گوشه‌ای از این حرکت‌های بزرگ و حماسه‌ها است که در همین راستا نیز نمایشگاه هفته دفاع مقدس برگزار شده است تا نسل امروز ما هرچه بیشتر با دفاع مقدس آشنا شوند.
وی اضافه کرد: نمایشگاه دفاع مقدس در قزوین دارای بیش از 40 غرفه است که در این نمایشگاه رده‌های مختلف اقشاری بسیج از جمله بسیج دانشجویی، بسیج دانش‌آموزان، بسیج هنرمندان، بسیج کارگری و دیگر اقشار بسیج دستاوردها و عملکردهای خود را به نمایش گذاشته‌اند.
فرمانده تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین عنوان کرد: بیمارستان صحرایی، انواع ادوات نظامی سبک و نیمه سنگین، رزم شبانه و رزمایش، ایجاد نمادی از مراکز آموزشی اعزام نیرو، برگزاری شب‌های خاطره و غیره از جمله برنامه‌های نمایشگاه هفته دفاع مقدس است.
وی با اشاره به بازسازی عملیات نصر پنج در این نمایشگاه توضیح داد: عملیات نصر پنج یکی از مهمترین عملیات‌های غرب کشور بود که این عملیات‌ها بیشتر در غرب کشور انجام می‌شد تا تمرکز دشمن در جنوب را برهم زده و قوای دشمن در جنوب شکسته شود و دشمن را به دیگر قسمت‌های مرزی کشور متوجه کنیم تا نتواند از تمرکز نیرویی و تجهیزاتی‌اش در یک نقطه خاص استفاده کند.
کبیری اعلام کرد: عملیات نصر پنج در غرب کشور در اوایل جنگ تحمیلی انجام شد که رزمندگان استان قزوین در این عملیات نقش مهم و ارزنده‌ای داشتند و شهیدان بزرگی چون شهید الهیاری در همین عملیات به شهادت رسیدند.
وی خاطر‌نشان کرد: هر سال یکی از عملیات‌های صورت گرفته در دفاع مقدس برای عموم مردم بازسازی می‌شود تا از نزدیک با نحوه انجام این عملیات‌ها که نقش تأثیرگذاری در روند دفاع مقدس داشت، آشنا شوند ‌به ویژه نسل امروز ببینند که رزمندگان ما چگونه و با چه تلاشی از خاک این کشور دفاع کردند و در این راه ایثار کردند.
فرمانده تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اشاره به لزوم حفظ ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و خاک این کشور دفاع کردند و امروز نیز همه ما وظیفه داریم تا با تبعیت از ولی فقیه در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و ترویج هرچه بیشتر این ارزش‌ها گام برداریم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول