اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نخستین روز هفته دفاع مقدس؛

مزار شهدای ورامین گلباران شد

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس مزار شهدای ورامین گلباران و عطرافشانی شد.

مزار شهدای ورامین گلباران شد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، شامگاه دیروز همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس مزار شهدای گمنام، سید فتح‌الله و حسین رضا ورامین گلباران شد.
در این مراسم که جمعی از مسئولان و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی حضور داشتند حاضران نسبت به مقام شهدا ادای احترام کردند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین طی سخنانی در این مراسم گفت: امروز آمده‌ایم تا در شرایطی که به برکت خون شهدا موج بیداری جهان را فراگرفته است با آرمان‌های امام (ره) و شهدا تجدید میثاق کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی افزود: آمده‌ایم تا بگوییم ذره‌ای از آرمان‌های شهدا فاصله نخواهیم گرفت و مسیر مستقیم انقلاب اسلامی بدون کوچکترین انحراف تا سپردن پرچم آن به دستان صاحب اصلی انقلاب طی می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان ایران اسلامی در این دوران گفت: تاریخ انقلاب اسلامی مملو از فراز و نشیب‌های زیادی بوده و توانسته از این منظر موفقیت‌های بسیار را برای مردمانش رقم بزند.
محمودی با اشاره به دلاورمردی‌های ملت ایران در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: تشخیص به موقع شرایط و ورود از روی اعتقاد در این عرصه برای دفاع از اسلام یکی از مواردی است که رزمندگان و فعالان دوران دفاع آن را به خوبی از خود ظهور و بروز دادند.
وی ادامه داد: رژیم بعث عراق در 31 شهریور سال 59 به تحریک استکبار جهانی ناجوانمردانه اقدام به تجاوز هوایی به فرودگاه‌های کشور کرد و پس از آن هم حمله زمینی به مرزهای جنوبی، میانی و شمالی کشور را آغاز کرد، غافل از اینکه ملت ایران به رهبری امام (ره) در فاصله زمانی کوتاهی در مقابل این تجاوز می‌ایستند.
امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: دشمن در تجاوز به کشور از حمایت‌های استکبار بهره‌ می‌برد، ولی سه موضوع موجب برتری رزمندگان شد و دشمن از این سه موضوع غافل بود. رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) که پیش از آن هم در برابر رژیم پهلوی ایستاده بود و آن را ساقط کرده بود، نخستین موضوعی است که دشمن از آن غافل بود.
محمودی خاطرنشان کرد: تاریخ دفاع مقدس ایران حماسه عظیمی از لحظه‌های ایثارگری و سلحشوری نوجوانان و جوانانی است که توانستند با اراده پولادین خویش پیام رهایی بخش اسلام ناب محمدی (ص) را در سایه تدبر و رهبری پیری فرزانه فریاد برآرند.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین در پایان بیان کرد: در جنگ تحمیلی هشت ساله کشورهای غربی و اروپایی با انواع حمایت‌های مالی، سیاسی، تبلیغاتی و اطلاعاتی و تجهیز رژیم بعث عراق به انواع سلاحهای شیمیایی و ممنوعه در پی درهم شکستن اراده ملتی بودند که دیری نبود که طومار استبداد و وابستگی به غرب و شرق را با انقلاب اسلامی خود در هم پیچیده بود و در پی ایجاد کشوری عاری از بی عدالتی و احیای اسلام ناب بود، اما هجوم یکباره و بی‌امان صدامیان، تحقق همه آن آرزو و آرمان‌ها را به کنار گذاشت.
مراسم گلباران و عطرافشانی گلزار شهدای ورامین به همت بنیاد شهید و بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول