اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور:

اردوگاه افاغنه اردکان از وضعیت مطلوبی برخوردار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور گفت: اردوگاه‌های افاغنه در استان یزد ‌از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

اردوگاه افاغنه اردکان از وضعیت مطلوبی برخوردار است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، سید‌محمد‌حسین طهوری، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در بازدید از اردوگاه افاغنه اردکان ضمن گفت‌وگو با چند تن از افاغنه ساکن این اردوگاه درجریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.
وی به فعالیت اردوگاه های مراقبتی در استان ها اشاره کرد و افزود: اردوگاه‌های افاغنه در استان یزد از وضعیت مطلوبی برخوردار است و این مسئله نشان دهنده توجه مسئولان نظام جمهوری اسلامی به مهاجرین و اتباع خارجی است.
طهوری همچنین از محل توزیع مواد غذایی بین افاغنه اردکان نیز بازدید کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب همواره در زمینه اعمال رویکرد اسلامی و انسانی در خصوص مهاجران و اتباع خارجه به ویژه مهاجرین مسلمان تاکید کرده اند.
مشاور وزیر کشور اضافه کرد: ما نیز بر اساس وظیفه دینی و انسانی خود شرایط اعطای پناهندگی به مهاجرین واجد شرایط را بررسی و تا حد امکان تسهیل نموده‌ایم.
وی تشابه فرهنگی ایران و افغانستان را عامل تمایل افاغنه به سکونت در ایران عنوان کرد و یادآور شد: ایرانیان مهمان نوازترین مردم جهان اند و پناهندگان مسلمان و حتی غیرمسلمان را جزیی از زنجیره انسانی می دانند.
طهوری تاکید کرد: برخورد ایرانیان با اتباع خارجی بسیار انسانی و ستودنی است و غالبا آنان را به چشم افرادی بیگانه نمی نگرند.
وی ادامه داد: ایران طی دهه‌های اخیر جزو 10 کشور جهان بوده است که پناهندگان زیادی را در خود جای داده است.
مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور در ادامه گفت:  2 میلیون و 700 هزار نفر پناهنده در کشور حضور داشتند که یک میلیون و 700 نفر به کشورهای خود بازگشته و زمینه بازگشت یک میلیون نفر باقیمانده نیز فراهم شده است.
وی افزود: 80 درصد از 334 هزار تبعه غیرقانونی افغانی با مراجعه به ادارات امور اتباع و مهاجران خارجی در استان ها از کشور خارج شده و 20 درصد دیگر نیز دستگیر و اخراج شده اند.
طهوری خاطرنشان کرد: با شرایط فراهم شده در سال 1389 حدود 11 هزار نفر از مهاجران افغانی بصورت مجاز و داوطلبانه به کشور خود بازگشتند.
وی همچنین در بازدید از دبستان اردوگاه افاغنه اردکان اظهار داشت: در سال گذشته این اداره امکانات لازم برای تحصیل حدود 270 هزار دانش آموز مهاجر را در کشور فراهم کرده است.
مشاور وزیر کشور گفت: سطح سواد در سال 60 میان مهاجران افغانی شش درصد بود که این میزان در سال گذشته به 66درصد افزایش یافته است.
طهوری، ارایه تسهیلات بهداشتی و درمانی و خدمات آموزشی وفنی و حرفه ای را از دیگر اقدامات انجام شده برای مهاجران در سال گذشته عنوان کرد.
وی فراهم نمودن امکانات رفاهی برای مهاجرین را از وظایف اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی دانست و افزود: سه درصد مهاجران در مهمان شهرهای کشور اسکان دارند.
مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ، همچنین اعزام حدود چهار هزار نفر از مهاجران عراقی و افغانی به حج تمتع، تصویب اجرای طرح ساماندهی اتباع افغانی غیرقانونی و سرشماری حدود یک و نیم میلیون نفر از اتباع افغانی را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته عنوان کرد.
سید محمد حسین طهوری همچنین با اشاره به پیشینه مهاجرت پذیری ایران افزود: نظام مقدس جمهور اسلامی حتی در زمان دفاع مقدس نیز به تعداد زیادی از پناهندگان عراقی و افغانی پناهندگی اعطا نمود.
وی در ادامه تاکید کرد: اعطای پناهندگی به مهاجرین در زمان جنگ تحمیلی در حالی انجام شد که کشور درگیر جنگی نابرابر با ابرقدرت ها بود و حتی درگیری ها و تنش های داخلی نیز وجود داشت.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول