اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه فرهنگ و معارف شبکه 2:

4689 شبکه ماهواره‌ای علیه ایران فعالیت می‎کنند

خبرگزاری فارس: مدیر گروه فرهنگ و معارف شبکه دو سیما گفت: حدود 4 هزار و 689 شبکه تلویزیونی و ماهواره‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران و یا در ارتباط با آن فعالیت می‌کنند.

4689 شبکه ماهواره‌ای علیه ایران فعالیت می‎کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن حبیبی امروز در جمع پرسنل سپاه پاسداران اصفهان درباره تهاجم‌های فرهنگی غرب به تشریح روش‎های به کار گرفته شده توسط دشمن پرداخت و اظهار داشت: جنگ سخت شامل کودتا، شورش، تهاجم نظامی و جنگ داخلی است و جنگ نرم شامل جنبش اجتماعی، انقلاب مخملی و انقلاب‎های رنگی می‎شود که هر کدام دارای زیر شاخه‎هایی هستند.
وی از مزایای جنگ نرم برای دشمنان گفت و افزود: خسارت اندک، پنهان بودن اقدامات، گستردگی نتایج، عمیق بودن آثار، کاهش مقابله توسط طرف مقابل، تفرقه انگیزی از جمله مزایایی است که غربی‌ها به وسیله سیاست‎های شبکه‎های دیجیتال خود به دنبال آن هستند.
مدیر گروه فرهنگ و معارف شبکه دو سیما از ابزارهای جنگ نام برد و بیان داشت: انیمیشن، موسیقی، رسانه‎های رادیویی، برخی خبرگزاری‎های داخلی و خارجی، تلفن‎های همراه، اینترنت و ماهواره از جمله ابزاری است که دشمنان از آنها در راستای تصرف افکار استفاده می‎کنند.
وی با اشاره به اینکه دشمن بیشتر ابزار و تجهیزات خود را روی کشور ایران متمرکز کرده است، تصریح کرد: 300 ماهواره و 12 هزار شبکه تلویزیونی و ماهواره‎ای در جهان وجود دارد که 29 ماهواره روی کشور ایران تمرکز کرده‎اند.
حبیبی با اشاره به اینکه 4 هزار و 689 شبکه تلویزیونی در ایران و یا در ارتباط با آن فعالیت می‎کنند، ادامه داد: شبکه‎های عرب‌ست، ترک‌ست و 46 شبکه عمومی و فرهنگی، پنج شبکه مذهبی، سه شبکه شبه‌مذهبی که از طریق کشورهای عربی هدایت می‎شوند، هشت شبکه بازرگانی و 24 شبکه قومی و تجزیه‌طلبی، 521 شبکه نمایشی و 120 شبکه موسیقی‌محور جوانان ایران را به خود مشغول کرده‎اند.
وی با اشاره به سهولت دسترسی به ماهواره که در اوایل انقلاب با قیمت زیادی عرضه می‎شد، اما اکنون با قیمت ناچیزی تهیه می‎شود، گفت: کشورهای غربی سعی دارند با استفاده از کیفیت تصویر، تنوع در برنامه‎های خود و ارزان بودن و سهولت در دسترسی به این شبکه‎ها از جمله ترفندهایی است که برای جلب رضایت مردم استفاده می‎کنند.
مدیر گروه فرهنگ و معارف شبکه دو سیما به بیان دیگر ابزار‎ها و روش‎های دشمن در تصرف افکار عمومی پرداخت و افزود: پاسخ به نیاز‎های نوجوانان و جوانان و مشغول کردن آنها به خود و عشق‎های واهی و زودگذر، مثبت جلوه دادن روابط نامشروع، سردرگم کردن و به فساد کشیدن آنها و ممانعت از پیشرفت، بلوغ زودرس، بر هم زدن آرامش خانواده‎ها و آشفتگی روحی از مواردی است که محور اساسی شبکه‎های ماهواره‎ای به آنها اختصاص یافته است.
وی با بیان این مطلب که دشمنان ایران برای رسیدن به اهدافشان تبلیغات زیادی کرده‎اند و ما متأسفانه از لحاظ تجهیزات و برنامه‎های فرهنگی برای مقابله با آنها عقب افتاده‎ایم، گفت: شبکه‎های غربی به وسیله تهدیدات نظامی و امنیتی، تبلیغ و اشاعه فرهنگ‎های همچون جهانی شدن، تبلیغ شرکت‎های هرمی به عنوان راهای سریع پول دار شدن، تبلیغ فرهنگ‎های غربی سعی در مدرنیته و غربی کردن مردم به ویژه جوانان ساده‌لوح دارند که فعالیت‎های خود را روز به روز گسترش داده‎اند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول