اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین انتظامی استان زنجان:

ماهواره، طاعون فرهنگی جوامع امروزی است

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به تشدید برخورد با قاچاق تجهیزات دریافت از ماهواره و جمع آوری ماهواره در سطح استان گفت: ماهواره در عصر حاضر برای جوامع به عنوان یک طاعون فرهنگی است.

ماهواره، طاعون فرهنگی جوامع امروزی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان زنجان، مراد جعفری افزود: پلیس در راستای مبارزه جدی با قاچاق تجهیزات دریافت از ماهواره و برخورد جدی با نصابین و استفاده کنندگان، طرح‌های مختلفی را در سطح استان در حال اجرا دارد.
وی افزود: با اجرای طرح‌های مختلف توسط پلیس و همکاری خوب مردمی استفاده از ماهواره در سطح استان کاهش یافته و دیش‌های موجود در پشت بام‌های جمع‌آوری شده است.
جانشین انتظامی استان زنجان تصریح کرد: در پنج ماه سال جاری 49 و هزار 402 دستگاه شامل 2 هزار و 266 دیش، 41 هزار و 315 ال ان بی، 5 هزار و 821 دستگاه ریسیور و 11 هزار و 819 قطعه سایر قطعات مرتبط ) کشف و ضبط شده است که از این تعداد 42 هزار و 986 دستگاه در محورهای مواصلاتی از قاچاقچیان کشف و مابقی نیز از نصابین و منازل جمع‌آوری شده است.
وی از توقیف 22 دستگاه خودرو در این زمینه خبر داد و گفت: 15 قاچاقچی و هشت نصاب نیز در این مدت دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شده اند.
جعفری گفت: برنامه‌های ماهواره‌ای زمینه ساز مفاسد اخلاقی و اجتماعی و بیشتر از آنکه برای نسل امروز و به طور کلی مردم مفید باشد، خطرناک و مضر است.
وی ادامه داد: مسخ فرهنگ جهانیان و دیکته کردن الگوها و هنجارهای تهاجمی، توسط رسانه‌های غربی - تحقیر سنت‌های ملی و تعظیم فرهنگ بیگانه از کارکردهای شبکه‌های ماهواره‌ایی است.
جانشین انتظامی استان زنجان تخریب هویت ملی- تلاش در راستای ترویج فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی- آموزش و جذاب جلوه دادن تفریحات ناسالم برای جوانان- ترویج مد گرایی و ارائه مدهای آرایشی و پوششی نابهنجار- ارائه اخبار و اطلاعات ناروا و تحریف اخبار و شایعه پراکنی و از بین بردن روحیه اعتماد به نفس و ایجاد باورهای پوچی را از دیگر اهداف برنامه‌های ماهواره‌ایی دانست.
وی هشدار داد: همه مردم باید تهدیدات و آسیب ها استفاده از این تجهیزات را جدی بگیرند و با هوشیاری و دقت کامل به امنیت محیط زندگی خود کمک کنند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول