اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پارس‌آباد:

ایجاد کتابخانه در پارس‌آباد منوط به اختصاص اعتبار بیشتر است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: ایجاد و اجرای طرح‌های کتابخانه‌ای در شهرستان پارس‌آباد نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتر از سوی مسئولان استانی است.

ایجاد کتابخانه در پارس‌آباد منوط به اختصاص اعتبار بیشتر است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کریمی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی پارس‌آباد اظهار داشت: اختصاص اعتبارات فرهنگی در تمام حوزه‌های این شهرستان مشهود است و در این میان احداث کتابخانه عمومی پارس‌آباد توجه بیشتری را از سوی مسئولان می‌طلبد.
وی با انتقاد از اینکه پیشرفت فیزیکی طرح در حال احداث کتابخانه مرکزی شهرستان مرزی پارس‌آباد رضایت بخش نیست خاطرنشان کرد:‌ برای سرعت بخشیدن به روند اجرایی این پروژه مهم و تکمیل آن به اعتبارات بیشتری نیاز است.
این مسئول با بیان اینکه هم اکنون 9 باب کتابخانه عمومی فعال در مناطق شهری و روستایی پارس‌آباد وجود دارد اضافه کرد: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در سه سال اخیر به میزان چشمگیری افزایش یافته است.
کریمی گفت: این شهرستان به لحاظ واقع شدن در نوار مرزی و خط مقدم تهاجمات فرهنگی به سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در حوزه فرهنگ نیاز دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در سخنانی با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ مطالعه نیازمند پرداختن به تمام جوانب است اظهار داشت: توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها سبب کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.
صادق فرهمند امین به سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمدهای عمومی شهرداری‌ها اشاره و بیان کرد: پرداخت به موقع این سهم از سوی شهرداری‌ها کمک زیادی به تسریع در عملیات اجرایی پروژه‌ها و توسعه کتابخانه‌های استان می‌کند.
وی اضافه کرد: 500میلیون ریال از بدهی‌های شهرداری اردبیل به کتابخانه‌ها از بابت حق‌السهم نیم درصد تا پایان شهریور پرداخت می‌شود که از قبل این اعتبارات وضعیت کتابخانه‌های شهرستان‌ها را بهبود می‌بخشیم.
این مسئول پرداخت نیم درصد حق‌السهم کتابخانه‌ها را سبب تقویت فضاهای فیزیکی کتابخانه‌ها و تجهیزات این مکان‌های فرهنگی برای ارائه خدمات بیشتر به مراجعین دانست.
فرهمند امین افزود: ارائه هر نوع مساعدت در زمینه‌های مادی باعث شکوفایی کتابخانه‌ها خواهد شد و این نوع کمک‌ها در حقیقت کمک به فرهنگ شهرستان است.
وی در پایان برای پرداخت هزینه گازرسانی به کتابخانه عمومی بخش تازه‌کند پارس‌آباد قول مساعد داد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول