اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد خوزستان خبر داد:

تحقق ۵۸ درصدی اشتغال مددجویان خوزستانی

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۸ درصد تعهد ایجاد اشتغال مددجویان زیر پوشش حمایت این سازمان محقق شده است.

تحقق ۵۸ درصدی اشتغال مددجویان خوزستانی
جمال شیوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: میزان تعهد ایجاد اشتغال کمیته مددجویان امداد امام خمینی (ره) خوزستان در شش ماهه نخست امسال، 3 هزار و ۵۰۰ طرح است.
وی با اشاره به اختصاص بیش از ۳۷ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های مشاغل‌خانگی مددجویان، افزود: در صورت تامین اعتبارات اجرای طرح مشاغل‌خانگی از سوی بانک‌‌ها برای حدود 4 هزار و ۹۰۰ نفر از مددجویان زیر پوشش این سازمان در قالب این طرح، شغل ایجاد می‌شود.
معاون اشتغال کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) خوزستان ادامه داد: ۳۰ درصد از مجموع اعتبارات استان برای طرح مشاغل‌خانگی معادل با ۳۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به متقاضیان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص یافته است.
شیبه بیان کرد: مجموع تعهد کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) در سند اشتغال استان در سال‌جاری ایجاد حدود 7 هزار فرصت شغلی است که ۷۰ درصد آن به طرح مشاغل‌خانگی مربوط می‌شود.
وی اعتبارات تخصیص ‌یافته برای ایجاد اشتغال این تعداد از مددجویان زیر پوشش کمیته را مناسب خواند و خاطرنشان کرد: شرط اصلی، تامین منابع اعتباری لازم از سوی بانک‌های استان است چرا که هنوز دستورالعمل تامین اعتبار و سهم اعتباری آن‌ها از سوی مدیریت کل به بانک‌ها ابلاغ نشده است.
معاون اشتغال کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه استاندار با جدیت در حال پیگیری اعتبارات این طرح است، بیان کرد: این دستورالعمل‌ها ظرف چند روز آینده به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود و پس از آن معرفی متقاضیان تسهیلات مشاغل‌خانگی به بانک‌ها آغاز خواهد شد.
شیبه تصریح‌کرد: ثبت‌نام متقاضیان از طریق سایت مشاغل‌خانگی وزارت کار انجام و به افراد ثبت‌نام شده کد رهگیری داده می‌شود.
وی ادامه داد: پس از آن طرح‌های پیشنهادی متقاضیان در کارگروه اشتغال استان مطرح و در صورت قرار داشتن در چارچوب مشاغل پیشنهادی تعریف شده‌ از سوی وزارت کار برای مشاغل‌خانگی، به‌منظور اخذ تسهیلات مصوب می‌شود.
معاون اشتغال کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خوزستان میزان این تسهیلات را سه تا پنج میلیون تومان عنوان کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول