اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

10 مهر برگزار می‌شود؛

جشنواره شعر گیلکی رضوی در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا از برگزاری نخستین جشنواره «شعر گیلکی رضوی» و ارائه 60 مقاله به این جشنواره در این شهرستان خبر داد.

جشنواره شعر گیلکی رضوی در صومعه‌سرا
حسین شهیدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با اشاره به برگزاری نخستین دوره از جشنواره «شعر گیلکی رضوی» در گیلان به میزبانی صومعه‌سرا اظهار داشت: این جشنواره در تاریخ 10 مهر امسال در سالن همایش فارابی صومعه‌سرا برگزار می‌شود.
وی تبیین سیره عملی و شخصیت والای «حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع)» را از اهداف مهم این جشنواره اعلام کرد و افزود: تمام آثار در وصف و ستایش‌های امام رضا (ع) و در قالب شعر گیلکی ارائه و خوانده می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا با اشاره به اعلام فراخوان همایش استانی «شعر گیلکی رضوی» تصریح کرد: این فراخوان از مجموعه برنامه‌های جشنواره بین‌المللی جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری‌هاست.
وی خلق آثار فاخر ادبی به زبان گیلکی با هدف گسترش شعر گیلکی، تبیین سیره زندگی هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در آیینه زندگی، شخصیت و عبادت آن حضرت و شناسایی، تشویق و تجلیل از استعدادهای پویای شعر گیلکی با موضوع آیینی و مذهبی را از دیگر اهداف اجرای این همایش برشمرد.
شهیدزاده با اشاره به محورهای پیشنهادی در همایش مذکور اذعان داشت: سیره علمی و نظری امام رضا (ع) و حضرت معصومه(س) و همچنین امامزادگان منتسب به ایشان و تاثیر فرهنگ رضوی و ابعاد معنویی شخصیت تابناک امام هشتم (ع) در تقویت باورهای دینی و فرهنگی از جمله این محورهاست.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا، دعا، زیارت و توسل به امام رضا (ع) و نماز، احادیث، مناظره و سیره علمی آن حضرت را از دیگر محورهای برپایی همایش شعر گیلکی رضوی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه محدودیت سنی برای شرکت کنندگان در این همایش وجود ندارد، بیان داشت: خلق آثار در قالب‌های مختلف شعری و شرکت با حداقل سه اثر جدید از دیگر شرایط حضور در این همایش است.
شهیدزاده گفت: مهلت ارسال آثار هنرمندان گیلانی به دبیرخانه این جشنواره تا 20 شهریور ماه جاری بود که با استقبال بسیاری از اهل  ذوق و هنر روبه رو شد.
رئیس اداره ارشاد صومعه‌سرا، اعلام نتایج داوری را در سوم مهر امسال برشمرد و خاطرنشان کرد: آثار منتخب به صورت مجموعه‌ای شعر در قالب بولتن همایش چاپ و تکثیر می‌شود.
وی از ارائه 60 اثر در قالب شعر گیلکی در مدح امام رضا(ع) به جشنواره مذکور خبر داد و افزود: این آثار از شاعران گیلکی‌سرای 10 شهرستان گیلان به این دوره از جشنواره ارسال شده است.
شهیدزاده، صومعه‌سرا، رشت، انزلی، رودسر، سیاهکل، ماسال، شفت، فومن، لنگرود و تالش را از جمله این شهرستان‌ها عنوان کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا از برپایی همایش و مسابقه شعر دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد و افزود: این برنامه به مناسبت فرارسیدن هفته بزرگداشت دفاع مقدس با همکاری سپاه صومعه‌سرا برپا می‌شود.
به گفته وی، همایش شعر دفاع مقدس با حضور شاعران پایگاه‌های بسیج و حوزه‌های مقاومت صومعه‌سرا در تاریخ 5 مهر امسال راس ساعت 9 صبح در سالن همایش فارابی این شهرستان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول