اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

فعالیت 213 مرکز اختلالات یادگیری در کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش از فعالیت 213 مرکز اختلالات یادگیری در کشور خبر داد.

فعالیت 213 مرکز اختلالات یادگیری در کشور
حسین هژبری در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت اظهار داشت: باید با ریشه‌کنی بی‌سوادی و جذب کودکان لازم‌التعلیم و بازمانده از تحصیل در راستای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب گام برداریم. 
وی با اشاره به رشد بیش از سه‌برابری تاسیس مراکز اختلالات یادگیری در دولت نهم و دهم افزود: اختلال در یک یا چند فرآیند روانی پایه به درک یا استفاده از زبان شفاهی یا کتبی مربوط می‌شود و می‌تواند به نحوه عدم توانایی کامل در گوش دادن، فکر کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، حجمی کردن یا انجام محاسبه‌های ریاضی ظاهر شود. 
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: آموزش و پرورش مطلوب با هدف فعلیت بخشیدن به استعدادهای دانش‌آموزان میهن اسلامی از طریق طراحی و تنظیم ساختارها و برنامه‌های آموزشی مناسب که تفاوت‌های فردی را مد نظر داشته باشد جزو وظایف اصلی وزارت آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: در بین دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانانی وجود دارند که با توجه به داشتن هوش عادی و آموزش مناسب به دلایل مختلف آمادگی‌های لازم برای بهره‌گیری کامل از آموزش‌هایی را که در مدارس عادی ارائه می‌شود ندارند و به همین دلیل پیشرفت تحصیلی آنان مناسب با سن و پایه تحصیلی‌شان نیست.
هژبری گفت: شناسایی، تشخیص، آموزش و توانبخشی این گروه از کودکان و نوجوانان با روش‌های صحیح و علمی می‌تواند سبب کاهش بخشی از افت تحصیلی موجود در میان دانش‌آموزان مدارس عادی شود. 
وی با اشاره به توسعه مراکز اختلالات یادگیری در کشور، بیان داشت: تعداد مراکز اختلالات یادگیری در دولت نهم و دهم از 60 مرکز به 213 مرکز افزایش یافته است. 
  
*راه‌اندازی معاونت پیشگیری و پرورشی 
این مسئول با اشاره به ضرورت نظام‌دهی و برنامه‌ریزی منسجم فرهنگی در مدارس استثنایی کشور ابراز داشت: معاونت پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور راه‌اندازی شده است. 
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در ساختار جدید تشکیلاتی، معاونت پیشگیری و پرورشی در آموزش و پرورش استثنایی راه‌اندازی شده که قبلا این بخش وجود نداشت. 
وی ادامه داد: این معاونت حوزه پرورشی، تربیت بدنی و بهداشت را در قالب یک معاونت برنامه‌ریزی قرار داده و در ابتدای مهر برنامه‌های خود را اعلام می‌کند. 
معاون وزیر آموزش و پرورش، راه‌اندازی معاونت پرورشی را در بخش استثنایی اتفاق مبارکی خواند و تاکید کرد: در بخش آموزش و پرورش استثنایی تا وقتی پرورش نباشد، آموزش اتفاق نمی‌افتد 
  
* استخدام 2 ‌هزار نفر در آموزش و پرورش استثنایی 
این مسئول با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: در استخدام 40 هزار نفر نیرو برای وزارت آموزش و پرورش، دو هزار نفر در آزمون استخدامی برای مجموعه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در استان‌های کشور جذب شدند. 
هژبری با اشاره به اینکه دانش‌آموزان استثنایی از حساسیت بالایی نسبت به دیگر دانش‌آموزان برخوردارند، عنوان کرد: نقش معلمان و مربیان بسیار مهم و اثرگذار است. 
وی پرداختن بیشتر به امر مشاوره در مدارس استثنایی کشور را ضروری دانست و بر ضرورت هزینه‌کرد تمام اعتبارات حوزه استثنایی برای دانش‌آموزان این مجموعه تاکید کرد. 
  
* سنجش سلامت یک ‌میلیون و 100 هزار نوآموز 
این مسئول با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت در 830 پایگاه کشور افزود: یک‌ میلیون و 100 هزار نوآموز در بدو ورود به دبستان در سراسر کشور زیرپوشش طرح سنجش سلامت قرار گرفتند. 
هژبری اهداف مهم این طرح را بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان در ورود به مدرسه، بهبود وضعیت بهداشتی کودکان و در نتیجه ارتقای کارایی جامعه عنوان کرد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تهیه شناسنامه سلامت برای دستیابی به اطلاعات جامعه دانش‌آموزی، بهداشتی و خانوادگی به منظور استفاده در برنامه‌ریزی آموزشی و بهداشتی مناسب با استعدادهای کودکان امری ضروری است. 
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان هر سال قبل از آغاز سال تحصیلی یادآور شد: تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی و ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از اهداف اجرای این طرح است.
معاون وزیر آموزش و پرورش اذعان داشت: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل برخی از عوامل موثر بر افت تحصیلی نیز از دیگر اهداف عمده طرح سنجش به شمار می‌رود.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول