اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد:

تحصیل 17 هزار دانش‌آموز قزوینی در مقطع اول ابتدایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با آغاز سال تحصیلی در سراسر استان قزوین 14 هزار نفر در مقطع پیش‌دبستانی و 17 هزار دانش‌آموزکلاس اولی حضور پیدا می‌کنند.

تحصیل 17 هزار دانش‌آموز قزوینی در مقطع اول ابتدایی
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی پیش از ظهر امروز در مراسم زنگ شکوفه‌ها و غنچه‌ها که در به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی لوازم خانگی پارس برگزار شد، بیان کرد: امروز شاهد بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در سراسر کشور هستیم و بسیار خوشحال هستیم که شما فرزندان پاک و معصوم را در مدرسه می‌بینیم.
وی ادامه داد: با توجه به آغاز سال تحصیلی در سراسر استان 14 هزار نفر در مقطع پیش‌دبستانی و 17 هزار دانش‌آموز اول ابتدایی در مدارس حضور پیدا می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خطاب به دانش‌آموزان اضافه کرد: شما دانش‌آموزان عزیز به مدرسه‌ای پا گذاشته‌اید که معلمان بسیار خوبی دارد و شما را مانند مادران‌تان دوست دارند، امیدوارم با گوش کردن به سخنان آنها سعادت دنیا و آخرت شامل حال شما شود.  
وی تصریح کرد: امیدوارم شما دانش‌آموزان سال تحصیلی خوبی را پیش‌رو داشته باشید و به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی به قله‌های پیشرفت برسید.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت مدرسه و جایگاه این مکان مقدس اعلام کرد: مدرسه محل بسیار مقدسی است و شما در این مکان مقدس باید آموزش ببینید و تربیت شوید و از همه همکاران و معلمان شریف در سراسر استان تشکر می‌کنم که تلاش  می‌کنند تا شرایط خوبی را برای تحصیل شما عزیزان فراهم ‌کنند.
در ادامه مدیر ناحیه یک آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: در سال جاری در مقطع ابتدایی در ناحیه یک، حدود 4 هزار دانش‌آموز پیش‌دبستانی و 6 هزار و 279 دانش‌آموز ابتدایی تحصیل می‌کنند.
نقی سیاهکل مرادی عنوان کرد: با توجه به طرح صبحی بودن مدارس ابتدایی، 42 مدرسه شیفت ثابت صبح، شش واحد سه روز صبح و سه روز بعد ازظهر، 38 مدرسه چرخشی و چهار واحد ادغام شده است.
وی تأکید کرد: مبنا و هدف ما در سال جدید با توجه به برنامه‌های ابلاغی وزارتخانه تلاش برای ایجاد شرایطی است که دانش‌آموزان با نشاط  و روحیه بالا در مدارس حضور پیدا کنند.
در پایان این مراسم زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌ها به صورت نمادین توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نواخته شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول